onsdag 13 mars 2019

تقلا در بغداد، انزوا در جهان – سخن روز ۲۲ اسفند ۹۷

آمریکا روز گذشته، وضعیت اضطراری در رابطه با رژیم ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.
از سوی دیگر سیگال مُندلکر معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا با بیان این که واشنگتن به فشار حداکثری خود علیه ایران ادامه ‌می‌دهد، رژیم  ایران را "بزرگ‌ترین حامی تروریسم" نامید.

مدیر سازوکار جدید مالی اروپا برای رژیم، اینستکس هم که به ایران آمده بیش از پیش برای سردمداران رژیم روشن کرده که نبایستی چندان چشم امیدی به این ساز وکار داشته باشند.

در چنین شرایطی  روحانی در سفر به عراق  سعی دارد  شکافی در دیوار تحریمهای اقتصادی و انزوای سیاسی حکومت آخوندی از طریق بغداد باز کند. وی  به طور تلویحی خواستار میانجیگری بغداد بین رژیم و عربستان سعودی شد. جواد ظریف هم گفت: «تهران آماده همکاری با ریاض است اما حکومت عربستان مصلحت .... خود را در تنش مستمر با ایران می‌بیند».

روزنامه آرمان به نقل از فریدون مجلسی دیپلمات پیشین رژیم چشم انداز تیره و تار استفاده رژیم از عراق را برملا کرد و نوشت: «اگر بخواهیم از عراق به‌عنوان ابزار فرار از تحریم‌ها استفاده کنیم دستمان توسط آمریکا خوانده شده ... و به این راحتی‌ها اجازه نخواهند داد که ایران عراق را به‌طور کامل به سمت خود بکشد».

‌اقدامات دولت آمریکا در تشدید تحریمها،‌ ناکارآمدی اینستکس و بی‌فایده بودن تکیه بر عراق برای دور زدن تحریمهای اقتصادی و انزوای سیاسی همگی بیانگر موقعیت رژیم در پایین‌ترین نقطه در تعادل قوای منطقه‌یی و بین‌المللی است. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar