fredag 15 mars 2019

تئوری‌بافی «۱۱دوگانه» اعتراف خامنه‌ای به بن‌بست نظام


ششمین اجلاس از دورهٔ کنونی خبرگان ارتجاع روز سه‌شنبه در ساختمان مجلس سنای رژیم شاه تشکیل شد و مثل همیشه طی دو روز با یک مشت حرف و تعدادی سخنرانی و دست آخر با یک بیانیهٔ پایانی به کار خودش پایان داد. روز پنجشنبه ۲۳اسفند اعضای خبرگان آخوندی بر سر قبر خمینی و سپس پیش خامنه‌ای رفتند.. و خامنه‌ای برای آنها سخنرانی کرد.
فقط عنوان سخنرانی خامنه‌ای برای آخوندهای خبرگان به‌خوبی نشان می‌دهد که دغدغه اصلی این اجلاس و خامنه‌ای «مواجهه نظام» با بحرانهای لاعلاجی بوده که خامنه‌ای تحت عنوان «حوادث و چالشها» از آنها اسم برده است. رسانه‌های حکومتی سخنرانی خامنه‌ای را با عنوان «نوع و چگونگی مواجهه نظام و افراد مؤثر با چالشها و حوادث» منتشر کردند. اما حرفها و سخنرانیهای این اجلاس و مضمون سخنان خامنه‌ای برای آخوندهای خبرگان نشان داد در هیچ جای حکومت آخوندی از جمله در بالاترین نهادی که آخوندهای سردمدار تمامی جناحها را در خود سرجمع کرده است هیچ راه‌حلی برای «مواجهه نظام» با بحرانی که سراپای رژیم را در نوردیده وجود ندارد و تمامی جناحها در بن بست کامل به‌سر می‌برند.

وحشت آخوندهای خبرگان از شرایط انفجاری جامعه

خبرگان ارتجاع در نشست دو روزهٔ خود بیش از هر چیز وحشتش از شرایط انفجاری جامعه را با پوشش دلسوزی برای معیشت مردم بارز کرد.
جنتی در افتتاحیه این اجلاس «بر ضرورت گره‌گشایی مسئولان از مشکلات معیشتی جامعه» تأکید کرد
رئیسی و د یگر سردمداران خبرگان سعی کردند این به‌اصطلاح دغدغه‌مندی در مورد معیشت و فقر و فلاکت مردم را در اظهارات خود بگنجانند و وحشت‌زدگی خود را دلسوزی وانمود کنند.

انتخاب سردژخیم قضاییه به‌عنوان نایب‌رئیس خبرگان

اقدام دیگر این نشست انتخاب رئیسی جلاد به‌عنوان نایب‌رئیس اول خبرگان ارتجاع بود. این انتخاب نیز نمایشی در راستای همان اهدافی بود که خامنه‌ای با گماشتن او در رأس قضاییه آخوندی دنبال می‌کند یعنی رعب آفرینی و انقباض در ساختار حکومتی. البته نمایش مبارزه با فساد هم که این روزها رژیم در واکنش به نفرت انفجاری جامعه نسبت به فساد آخوندها به راه انداخته است؛ چاشنی این انتخاب شد. جنتی خطاب به رئیسی گفت: «یکی از کارهایی که رئیسی باید بکند برخورد با دانه درشتها است».

موضع دوگانه خبرگان در مورد لوایح FATF

بیانیه پایانی این اجلاس درست مثل مواضع خامنه‌ای هیچ‌کدام از بحرانهای رژیم آخوندی را تعیین‌تکلیف نکرد. در مورد اف.ای.تی.اف یکی به میخ و یکی به نعل زد و با بیانی دو پهلو و ظاهر به‌اصطلاح تند و رادیکال، با توصیه این‌که در «تعاملات استراتژیک مالی و غیر مالی» باید «دقت لازم مبذول» شود به نوعی راه را برای تصویب این لوایح و حتی «تعامل غیر مالی» باز گذاشت و نوشت:
« پیوستن جمهوری اسلامی به کنوانسیونهای بین‌المللی مانند پالرمو، CFT و غیره اگر به قصد گرفتن بهانه از دشمن باشد، خطای استراتژیک محسوب می‌شود؛ مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر لزوم عدم انفعال و رعایت اصول عزت، حکمت، مصلحت و تهدید زدایی در عرصه تعامل بین‌المللی، از قوای سه‌گانه و مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌خواهد نسبت به نفی سلطه و خطر نفوذ بیگانگان در حوزه تعاملات استراتژیک مالی و غیر مالی جمهوری اسلامی با هم‌پیمانان خود دقت لازم را مبذول دارند و مراقب توطئه‌های دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند».

«۱۱دوگانه» خامنه‌ای

خبرگان ارتجاع پس از نشست دو روزه نزد خلیفهٔ ارتجاع رفتند. خامنه‌ای در سخنرانی خود برای اعضای خبرگان آخوندی، شمایی از وضعیت نظام را به‌قول خودش در ۱۱دوگانه به آنها ارائه داد.
در این سخنرانی خامنه‌ای بارها برخورد گردانندگان رژیم با بحرانهای گریبانگیر را با عباراتی هم‌چون «برخورد انفعالی» و «مبتنی بر گلایه صرف و بی‌تحرکی»، «مواجهه از روی ترس»، برخوردهای «نومیدانه» و «همراه با بی‌صبری و بهانه‌گیری» توصیف کرد و گفت: «نباید در مقابل حوادث دچار ترس و دلهره شد».. این چهارمین سخنرانی متوالی خامنه‌ای بود که در آن یک بار دیگر به سردمداران و کارگزاران و بسیجیان و ریزشی‌هایش گفت «نترسید نترسید».

برحذر داشتن باندها از «به جان هم افتادن»

یکی از این «چالشها و حوادث» که خامنه‌ای نسبت به آن هشدار داد بحران درونی رژیم بود. او گفت: «مرزبندی با دشمن مهم است اما افراد در داخل به بهانهٔ اختلاف‌نظر دشمنی نکنند».
خامنه‌ای حتی به دلواپسان باند خودش هم به‌نحوی هشدار داد و گفت: «نباید به‌خاطر تعصب بیجا علیه دشمن، مخالفان نظر خود را به همراهی با دشمنان منتسب کرد».
خامنه‌ای مثل سخنرانیهای قبلی خود بدون ارائه هیچ راه‌حلی در مورد لوایح اف.ای.تی.اف باندهای درونی را از «به جان هم افتادن» بر سر این لوایح برحذر داشت و گفت: «وقتی فلان کنوانسیون یا معاهده در کشور مورد بحث است و موافقان و مخالفان استدلالها و دیدگاههای خود را مطرح می‌کنند دو طرف نباید یکدیگر را به همراهی با دشمن متهم کنند و به جان هم بیفتند».
این حرف نشان می‌دهد که جنگ باندی از حرف و سخن و اتهام زنی متقابل گذشته است و به رویارویی در حد به جان هم افتادن رسیده است.

اعتراف به بن‌بست

خامنه‌ای در قسمتی از این سخنرانی و در لابلای «۱۱دوگانه» به دوراهی اصلی که تمامیت نظام با آن مواجهه است پرداخت و ابتدا گفت: «یک نمونه برای این دوگانه، موضوع نحوه مقابله با دشمنی آمریکا است که می‌توان تهدیدها و فرصتها را با هم دید و یا این‌که فقط تهدیدها و یا فقط فرصتها را دید که هر یک از این دو نوع برخورد، قطعاً پیامدها و آثاری دارد». به این ترتیب خلیفه ارتجاع این دوگانه را گیر کردن بر سر دوراهی زهرخوری و کوتاه‌آمدن یا ایستادگی و انقباض ترسیم کرد و عمق ناتوانی و در گل ماندگی و بن‌بست نظام در این زمینه را این‌چنین بیان کرد: «در مسائل داخلی، دشمن و دنباله‌های او تلاش زیادی می‌کنند تا جایگاه خودی را ضعیف و جایگاه دشمن را قوی نشان دهند و در نهایت این‌گونه القاء کنند که کشور با مشکلات لاینحل فراوانی مواجه شده و امکان هیچ اقدامی نیز وجود ندارد»
بیان یازده دوگانه گذشته از پوشال بافیها که کار همیشگی خامنه‌ای و سایر سردمداران نظام است، در واقع تئوریزه کردن بن‌بست و گیر کردن بر سر دوراهی توسط خامنه‌ای بود. به این ترتیب خلیفه ارتجاع دوگانه‌گویی را که تاکنون کار همیشگی‌اش در هر به صحنه آمدنی بوده است، رسمی و نهادینه کرد و اعتراف کرد نظام در مواجهه با تمام «چالشها و حوادث» با یک دوراهی مواجه است که پا گذاشتن در هر کدام آنها برایش خطرهای جدی دارد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar