onsdag 20 mars 2019

فرانسه: لغو پروازهای ماهان ایر به‌علت تحریم‌ها از اول آوریل


سایت دیلی میل انگلستان به‌ نقل از خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۹۷ نوشت: تیم سرویس خدمات مشتریان شرکت ماهان ایر گفت این شرکت مجبور شده است که پروازهای پاریس خود را به‌خاطر تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران لغو کند. این امر هفته‌ها بعد از آن است که آلمان این پرواز را ممنوع کرده بود.

یک اپراتور در دفتر این شرکت هواپیمایی در فرودگاه موسوم به خمینی به خبرگزاری فرانسه گفت: « به ما گفته شده است که (پروازها به فرانسه) از اول آوریل منتفی می‌باشد»‌.

وی گفت، برنامه پاریس« به‌خاطر تحریم‌های فرانسه» حذف شده است.
خبرگزاری فرانسه نوشت دو مسافر فرانسه این شرکت هواپیمایی در ایران، توسط ایمیل مطلع شدند که پروازهایشان که برای ماه بعد رزرو کرده بودند منتفی شده است.

ماهان دومین شرکت هواپیمایی رژیم ایران بعد از ایران‌ ایر می‌باشد که هفته‌یی ۴بار بین تهران و پاریس پرواز دارد.

آلمان ممنوعیت علیه ماهان را در ماه ژانویه اعلام کرد. وزارت‌خارجه آلمان گفت به‌خاطر حفاظت از «منافع سیاست خارجی و امنیتی » برلین بوده است.
این تصمیم در بحبوحه تحریم‌های گسترده‌تری که توسط اتحادیه اروپا علیه تهران به‌خاطر حملات علیه مخالفان ایرانی در این اتحادیه انجام شده بود، گرفته شده است.

شرکت ماهان در سال ۲۰۱۱ توسط آمریکا در لیست سیاه قرار گرفت. واشنگتن گفت این شرکت حمایتهای فنی و مادی برای نیروی تروریستی قدس وابسته به سپاه پاسداران را تأمین می‌کرده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar