torsdag 29 augusti 2019

مایک پمپئو: فشار آمریکا تا تغییر مسیر رژیم ایران ادامه خواهد داشت


مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز هفتم شهریور در پیام توئیتری نوشت:
«امروز آمریکا نهادهای مسئول انتقال بیش از یک میلیون دلار قطعات الکترونیکی حساس به رژیم ایران را تحریم کرد. فشار آمریکا تا تغییر مسیر ایران ادامه خواهد داشت».
روز گذشته آمریکا در راستای فشار حداکثری به رژیم ایران دو شبکه تهیه تجهیزات موشکی این رژیم راهم تحریم کرد.

آمریکا در تحریم‌های جدیدی علیه رژیم آخوندی، شبکه‌های تهیه و تجهیز پشتیبانی از برنامه‌های تکثیر موشکی حکومت آخوندی را هدف قرار داد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه ۶شهریور اعلام کرد شبکه‌های تأمین تدارکات برای برنامه سلاح های موشکی رژیم ایران و چندین سازمان نظامی این رژیم مشمول تحریم‌های آمریکا شدند.
یکی از این شبکه‌ها به سرپرستی حامد دهقان از یک شرکت پوششی مستقر در هنگ کنگ برای دور زدن تحریم‌ها و انتقال دهها میلیون دلار استفاده کرده تا فناوری الکترونیکی آمریکا را برای سپاه پاسداران و برنامه موشکی رژیم ایران بکار بگیرد.
شبکه دوم به سرپرستی حسین شریعت، محصولات مختلف آلیاژ آلومینیوم را برای نیروهای مسلح این رژیم تهیه کرده است.
سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: رژیم ایران سعی می‌کند از برنامه‌های پیچیده‌ای برای پنهان کردن تلاشهای خود برای تقویت سلاح های کشتار جمعی استفاده کند، اما دولت آمریکا به هر روشی آنها را خنثی می‌کند.
وی افزود: ایالات متحده از دولتها در سراسر جهان می‌خواهد ترفند های رژیم ایران را شناسایی کرده و اطمینان حاصل کنند که مؤسسات مالی آنها نقض تحریم‌ها را تسهیل نکنند.

سیگال مندلکر، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور مقابله با تروریسم و اطلاعات مالی درباره تحریم این دو شبکه گفت: آمریکا تمام تلاش خود را برای خنثی کردن «توطئه‌های پیچیده رژیم ایران به‌منظور دستیابی به سلاحهای کشتار جمعی» را به کار می‌گیرد. وی به جامعه جهانی هشدار داد که مراقب پنهان‌کاریهای رژیم ایران برای سوء‌استفاده از شرکت‌های خارجی باشند.
شبکه‌هایی که دهقان و شریعت از سال ۲۰۱۷ایجاد کرده‌اند، بیش از ۱۰میلیون دلار از طریق شرکت‌ها، از جمله شرکتی که در هنگ‌کنگ ثبت شده است، تجهیزات مرتبط با ساخت سلاحهای کشتار جمعی خریده‌اند.
حامد دهقان به‌عنوان رئیس شرکت «پیشتازان کاوش‌گستر بُشرا» معرفی شده است که بر اساس گزارش خزانه‌داری آمریکا نقشی محوری در شبکه یاد شده دارد.
وی همچنین مدیر عامل شرکت «اعتبار صنعت ایلیا» است که بنا بر این گزارش، این شرکت نیز در شبکه یاد شده دخیل بوده است. این شبکه ۱۰میلیون دلار محصولات الکترونیکی و فناوری آمریکایی خریداری کرده است و به شرکتهایی نظیر شرکت هواپیماسازی ایران، گروه صنعتی شهید باکری، گروه شهید همت و غیره فروخته‌ است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در ارتباط با دو شبکه یاد شده، افراد و شرکت‌های زیر را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است: شقایق اخایی (مربوط به پیشتازان کاوش گستر بشرا)، مهدی حسین ابراهیم‌زاده اردکانی (مربوط به حامد دهقان)، هادی دهقان چناری (مربوط به شرکت مهندسی ارتباط رستافن)، حامد دهقان (مربوط به شرکت مهندسی ارتباط رستافن)، مهدی ابراهیم‌زاده (مربوط به حامد دهقان)، شرکت ابتکار صنعت ایلیا (مربوط به شرکت مهندسی ارتباط رستافن)، شرکت مهندسی عصر صنعت اشراق (مربوط به صنایع الکترونیک ایران)، شرکت گرین اینداستریز هنگ‌کنگ (مربوط به حامد دهقان)، کاوش گستر بشرا (مربوط به حامد دهقان)، شرکت پیشتازان کاوش گستر بشرا (مربوط به حامد دهقان)، شرکت شفق صنوبر یزد (مربوط به حامد دهقان) و سید حسین شریعت (مربوط به شرکت عصرصنعت اشراق).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar