onsdag 28 augusti 2019

بزرگداشت صافی الیاسری نویسنده مشهور عراقی و یار وفادار اشرفیان - لندن


روز شنبه دوم شهریور مراسم بزرگداشت نویسنده و روزنامه‌نگار یار وفادار اشرفیان صافی یاسری در لندن برگزار شد.
در این مراسم شخصیتهای عراقی و عربی از جمله طاهر بومدرا، رئیس کمیته حقوق‌بشر سازمان ملل در عراق و دکتر محمد شیخلی وکیل اشرفیان سخنرانی کردند.

دکتر محمد شیخلی:
نخست دکتر محمد شیخلی طی سخنانی ضمن خوشآمد گویی به حاضران گفت: آقای صافی یاسری، یک دوست بسیار نزدیک من بود، آخرین دیداری که با او داشتم، دو سال پیش در بیروت بود که درباره شرایط عراق و ایران صحبت کردیم، او یک مرد بزرگ و یک نویسنده بزرگ بود، او علیه حکومت مالکی و رژیم ملاها مبارزه کرد، و با هم در یک سنگر مبارزه می‌کردیم.
ما هر روز به یاد این مرد بزرگ خواهیم بود، من به آقای صافی الیاسری قول می‌دهم که به مبارزه‌ام در مسیر آزادی و عدالت و برای رهایی مردم‌مان در ایران و عراق به این مبارزه ادامه خواهیم داد.

در ادامه فیلمی از زندگی و مبارزات زنده یاد صافی الیاسری پخش شد.

سپس طاهر بومدرا طی سخنانی به حمایت صافی یاسری از حقوق مجاهدین اشرفی در مقاطع مختلف رو در روی توطئه‌های عوامل رژیم آخوندی در عراق و افشاگریهای او در این رابطه اشاره کرده و گفت:
صافی الیاسری در اظهارات و انتشاراتش سازش ناپذیر بود، او با حضور سپاه پاسداران در کشورش عراق مخالفت می‌کرد و به‌رغم همه تهدیدات و ترورها و شرایط عراق و تهدیدات حکومت مالکی از ابراز مخالفت نمی‌هراسید و به‌خاطر پرنسیپها و اعتقادش به آزادی در مقابل مزدوران رژیم ایران ایستاد.
در ادامه شماری از اعضای شورای ملی مقاومت و و همچنین شماری از نمایندگان جوامع ایرانی در انگلستان طی سخنانی یاد صافی یاسری را گرامی داشتند و اشعاری در گرامی‌داشت خاطره او دکلمه شد.

حسین فرشید:
هر که شد محرم دل در حرم یار بماند و آن که این کار ندانست در اینکار بماند و صدای سخن عشق ندید ارخوشتر..........
درود بر کسانی مثل صافی یاسری که برای چند دفعه ملاقات به اشرف رفتند و به‌خاطر عشق بزرگ آزادی و عشق‌شان به انسانیت با خدمتهای انقلابی و زیبای خواهران و برادرانمان در اشرف گره خوردند و دیگه ماندند....

محمد وثوق:
صافی الیاسری وجدان آگاه مردم عراق و برای دفاع از حق و حقیقت از زندگی خودش مایه گذاشت بعد از اشغال عراق و بعد از آن حکم آن شورای حکومتی معلوم الحال به سرکردگی حکیم آخوند حکیم مزدور رژیم و بعد از آنهم که داستانهای مالکی و حکومت مالکی، بعد از اشغال عراق صافی الیاسری به اشرف آمد و با اشرفیها و با مجاهدین دیدار کرد و با شم روشن بینی که د اشت فهمید و درک کرد تهدید اصلی آخوندها هستند ملاهای ایران هستند بنیادگرایی هست و این را فهمید و این‌که پاد زهر اونها که جلوی اونها ایستاده مجاهدین هستند و بهمین ترتیب عهد کرد با خودش و خدای خودش که جلوی دخالت‌های رژیم در عراق بایستد و دفاع و حمایت بکند مجاهدین را از آرمان خودش و جزو آرمان خودش دانست

فری مجیدی:
صافی الیاسری یک روشنفکر وطن‌پرست بود و به همین دلیل یار و مدافع هم اشرفیان بود.
او در مکتب اشرفیان، ماهیت رژیم آخوندی را شناخت و فهمید که مالکی قصد دارد همان ارتجاع را در عراق هم برقرار کند.
زنده یاد صافی الیاسری در سال ۱۳۸۲، در اولین ماههای پس از اشغال عراق، به اشرف آمد تا از نزدیک مجاهدین را ببیند و با آنها گفتگو کند. او در پی دیدارهای متعددی که از اشرف داشت، شیفته آرمان و ارزشهای مجاهدین شد. از آن پس شروع به تحقیق درباره توطئه‌ها و تبلیغات گسترده شیطان‌سازی بر علیه مجاهدین کرد. او در پی این تحقیقات در کتابی به نام «سازمان مجاهدین خلق و عراق» با تشریح استقلال سیاسی و مالی مجاهدین، با ارائه تحقیقاتی که در شهرهای کردستان عراق کرده بود، دروغپردازیهای آخوندها بر علیه مجاهدین را رسوا کرد.

در این مراسم شرکت‌کنندگان با نثار گل، به زنده یاد صافی یاسری یار وفادار اشرفیان ادای احترام کردند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar