onsdag 28 augusti 2019

چالشهای روابط رژیم ایران و آمریکا، مصاحبه با ولید فارس و آنتوان باصبوص


تلویزیون العربیه در برنامه‌ای در ارتباط با چالشهای روابط رژیم ایران و آمریکا با دکتر آنتوان باصبوص کارشناس سیاسی و دکتر ولید فارس مشاور پیشین دونالد ترامپ در خاورمیانه مصاحبه‌یی انجام داد.
دکتر آنتوان باصبوص کارشناس امور سیاسی: «در مورد اجلاس جی ۷ یک ملغمه تبلیغاتی به ملغمه‌ای سیاسی تبدیل شده که معلوم نیست به چه نتایجی برسد.
رئیس‌جمهور آمریکا همواره خواهان آن بوده که با رژیم ایران مذاکره کند. او به آنها شماره تلفن داد تا با او تماس بگیرند.
رئیس‌جمهور رژیم ایران آنچه را دیروز رد کرد امروز تأیید می‌کند. این مواضع متناقض به این دلیل است که فشارهای اقتصادی و مالی رژیم ایران را به‌شدت آزار می‌دهد.
زمان به سود رژیم ایران نیست به این دلیل شتاب‌زده است».

تلویزیون العربیه: دکتر ولید فارس آیا راه‌حل بحران اتمی ایران در چشم‌انداز است؟
دکتر ولید فارس: «هنوز فاصله زیادی میان طرفهای ذیربط وجود داشته باشد. در تهران عصب نظام پاسداران هستند. آنها هستند که در ته خط تصمیم می‌گیرند رابطه چطور باشد و تا چه حدی مذاکره کنند، در روی زمین و موشکی عقب‌نشینی کنند یا نه.این گروه با خامنه‌ای است.
از طرفی در واشنگتن تصمیم دولت ترامپ در دست جان بولتون و پمپئو و دیگران است. آنها هستند که سیاست نسبت به تهران را ترسیم می‌کنند.
در شکل شاید که قبول مذاکرات باشد چرا که دونالد ترامپ گفته است که آماده مذاکرات است و این شماره تلفن من است و من در اینجا یا آنجا مذاکره می‌کنم در هر جایی، در سلطان‌نشین عمان یا فرانسه ولی چیزی که مهم است محتوای این مذاکرات است. محتوا این است که بر سر میز مذاکره نمی‌نشینیم مگر این‌که رژیم ایران یکی از این دو راه را انتخاب کند. یا در روی زمین کاری که می خواهیم در زمینه موشکی یا شبه‌نظامیانش انجام بدهد یا این‌که اهدافش را برای این موضوع اعلام کند.
آیا نشستن دونالد ترامپ یا نماینده او بر سر میز مذاکره با رژیم برای تأمین خواسته رئیس‌جمهور فرانسه یا صدراعظم آلمان است؟ این چیزی است که اتفاق نخواهد افتاد و این تفاوت بزرگی است که میان ترامپ و اوباما وجود دارد.
بنظرم فرانسویها تلاش می‌کنند دست کم به یک شکل دست پیدا کنند.
ممکن است الیزه رژیم ایران و آمریکا را دور یک میز جمع کند اما فاصله‌ها بسیار زیاد است».

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar