fredag 30 augusti 2019

جان بولتون:‌ پرداخت هزینه توسط گروه‌های تروریستی وابسته به رژیم ایران


جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در واکنش به اقدام دولت آمریکا به تحریم یک مؤسسه مالی مستقر در لبنان به‌دلیل حمایت از نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: افراد و نهادهایی که از گروه‌های تروریستی وابسته به رژیم ایران حمایت کنند هزینه این کار را خواهند پرداخت. وی افزود:‌ هیچ جا برای فرار از تحریم‌های آمریکا امن نیست.

اداره داراییهای خارجی خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه ۷شهریور ۹۸ «بانک جمال تراست» در لبنان را که فعالیت‌های بانکی حزب‌الله را تسهیل می‌کرده است، مورد تحریم قرار داد و به‌عنوان تروریست جهانی ویژه نامگذاری کرد.
دفتر کنترل داراییهای خارجی به‌طور مشخص صندوق اعتماد جمال را مطابق فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ به‌دلیل یاری رساندن به، حمایت از یا فراهم کردن پشتیبانی مالی، مادی یا تکنولوژیک برای یا خدمات مالی یا سایر خدمات برای یا در حمایت از حزب‌الله در فهرست تروریستهای جهانی به‌طور ویژه نامگذاری شده درج می‌کند. صندوق اعتماد جمال رابطه طولانی مدتی با یک نهاد مالی کلیدی حزب‌الله دارد و خدمات مالی به شورای اجرایی حزب‌الله و بنیاد موسوم به شهید مستقر در ایران ارائه می‌دهد.

سایت خزانه‌داری آمریکا روز ۷شهریور/ ۲۹اوت ۲۰۱۹ در این باره طی بیانیه‌یی نوشت:
دفتر کنترل داراییهای خارجی به‌عنوان بخشی از اقدام امروز شرکت‌های تابعه مستقر در لبنان صندوق اعتماد جمال شامل شرکت بیمه تراست Trust Insurance و شرکت خدمات بیمه تراست و شرکت بیمه عمر تراست را نیز به‌دلیل این‌که تحت مالکیت یا کنترل صندوق اعتماد جمال هستند، لیست‌گذاری می‌کند.
سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری برای امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت ”وزارت خزانه‌داری بانک تراست جمال و شرکت‌های تابعه آن را به‌خاطر ممکن کردن گستاخانه فعالیت‌های مالی حزب‌الله هدف قرار می‌دهد. مؤسسات مالی فاسد مانند جمال تراست یک تهدید مستقیم برای صحت نظام مالی لبنان هستند. جمال تراست به شورای اجرایی حزب‌الله و بنیاد موسوم به شهید حمایت و خدمات ارائه می‌دهد. بنیاد شهید نیز برای خانواده‌های بمبگذاران انتحاری پول سرازیر می‌کند. آمریکا به کار با بانک مرکزی لبنان ادامه می‌دهد تا حزب‌الله را از دسترسی به نظام مالی جهانی محروم کند. این اقدام هشداری به همه آنهایی است که به این گروه تروریستی خدمات ارائه می‌دهند....“(جزئیات بیشتر)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar