tisdag 3 september 2019

سناتور میت رامنی: تحریم‌های آمریکا حتی بدون همراهی اروپا بسیار قدرتمند است


میت رامنی، نماینده جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۲اقدام «دونالد ترامپ»، برای خروج از برجام را اقدامی درست دانست و گفت:‌ این کار نشان داد تحریم‌های یکجانبه آمریکا بدون همکاری اروپایی‌ها هم «بسیار قدرتمند» است.
میت رامنی در مصاحبه دسرت نیوز «Desert News» در پاسخ به سؤالی درباره این‌که آمریکا چه سیاستی باید در قبال ایران داشته باشد گفت: «من از کاری که باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا انجام داد و توافق هسته‌یی برجام را انجام داد حمایت نکردم. در همان زمان من مقاله‌یی نوشتم و گفتم فکر می‌کنم اوباما و جان کری با امضای این توافق مرتکب اشتباه بزرگی شدند»
میت رامنی اضافه کرد: «من فکر می‌کردم تنها راه‌حل ممکن رسیدن به توافقی دائم بود که اطمینان حاصل کند رژیم ایران هیچگاه به کشور هسته‌یی تبدیل نمی‌شود. این چیزی نبود که ما در توافق فعلی داشتیم. بنابراین، دونالد ترامپ گفت که بسیار خوب، پس ما تحریم‌ها را برمی‌گردانیم و سعی می‌کنیم با اعمال فشار روی رژیم ایران، آن را به این نقطه برسانیم.»
میت رامنی در ادامه اضافه کرد: «من شک داشتم تحریم‌های ما چقدر می‌توانند مؤثر باشند و آیا تحریم‌های ما به تنهایی و بدون همراهی اروپایی‌ها می‌توانند علیه ایران فشار اعمال کنند. الآن به نظر م رئیس‌جمهور نشان داده که تحریم‌های آمریکا به تنهایی هم بسیار قدرتمند هستند.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar