tisdag 3 september 2019

ایران : حقوق بشر قتل عام شده نمایشگاه و کنفرانس در شهرداری منطقه ۱ پاریس - گرامیداشت شهیدان سر به دار و سرفراز آزادی در قتل عام سال ۶۷


به‌ مناسبت سی و یکمین سالگرد قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی، روز جمعه یک کنفرانس و نمایشگاه با حضور منتخبان فرانسوی و مدافعان حقوق‌بشر در شهرداری منطقه یک پاریس برگزار شد.
شرکت‌کنندگان در این کنفرانس، از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام ۶۷حمایت کردند و به یک تحقیق بین‌المللی درباره قتل‌عام زندانیان سیاسی و محاکمه سران حاکمیت پلید آخوندی و مسئولان جنایت علیه بشریت از جمله خامنه‌ای و آخوند جلاد ابراهیم رئیسی رئیس خون‌آشام قضاییه ولایت‌فقیه و دژخیمانی چون پورمحمدی و علیرضا آوایی وزیر دادگستری در کابینه آخوند روحانی فراخوان دادند.

ژان فرانسوا لوگاره-شهردار منطقه یک پاریس:
خانم نماینده، همکاران عزیزشهردار، خانمها و آقایان، دوستان، حامیان وفادار مقاومت ایران،‌
به شهرداری منطقه یک پاریس خوش آمدید. این اولین باری نیست که ما از مقاومت ایران در شهرداری یک استقبال می‌کنیم. این قتل‌عام در سال ۱۹۸۸طی یک دهه وحشتناک در پایان ماه اوت صورت گرفته است. در روزهای آتی، در همزمانی این فاجعه با اول سپتامبر ۲۰۱۳ هستیم که در شهر اشرف، یک کشتار دیگر صورت گرفت.
ما در اینجا جمع شده‌ایم و این مایه افتخار است که شهردار منطقه یک پاریس برای همبستگی و حمایت خودش، اعلام خواهر خواندگی با اشرف۳کرد. خانم دووکولور و برخی از شهرداران مرا در مناسبت جشن ملی ۱۴ژوئیه به‌دلیل این‌که در تیرانا در آلبانی بودیم، همراهی کردند و این را می‌خواستم بگویم که شهری که ساکنان اشرف۳بنا کرده‌اند، با مشاهده چندین فیلم و آن موزه که اختصاص داشت به شهیدان مقاومت ایران، شگفتیهای زیادی برای ما خلق کرد.
ما برای همبستگی اینجا هستیم، ما برای حمایت در اینجا هستیم و ما اینجا با امید هستیم. من فکر می‌کنم که به‌رغم تمامی فراز و نشیبها در روابط بین‌المللی که بسیار پیچیده است که به‌طور عام در حیطه متخصصان آن می‌باشد، اما یک واقعیت وجود دارد، مقامات رژیم ایران که این قتل‌عامها را مرتکب شده‌اند، امروز کماکان بر سر قدرت هستند و این چیزی است که ما باید آنرا افشا کنیم و این چیزی است که نهادهای قضایی بین‌المللی باید آنرا به قضاوت بکشند. تا همین دو روز پیش رژیم حاکم به اعدامهای بدون محاکمه ادامه می‌دهد. این رژیم تمامی اشکال ادای احترام به قربانیان را ممنوع کرده است. رژیم حاکم به‌طور رسمی این قتل‌عام علیه بشریت را که در نهادهای بین‌المللی تعریف شده است نفی می‌کند. ادای احترام به شهدا سرکوب و مستوجب مجازات می‌شود. ادای احترامی که امروز در اینجا در این جلسه برای قربانیان می‌کنیم، طبیعتاًً در ایران غیرممکن است و این اثبات می‌کند که مفاهیم آزادی و حقوق‌بشر و عدالت در ایران جایی ندارد. من به نام کمیته شهرداران یک نامه به رئیس‌جمهور فرانسه علیه سفر وزیر خارجه رژیم ایران به فرانسه نوشتم زیرا امروزه این رژیم لیاقت چنین احترامی را ندارد. وزیر مورد نظر در سو قصد نافرجام در گردهمایی ویلپنت که ما در آنجا حضور داشتیم مسئولیت دارد. ما می‌توانستیم با اجرا در آمدن این سوءقصد در بین قربانیان یک کشتار باشیم.
اینها دلایلی است که می‌گوییم هر گونه به‌رسمیت شناختن و ارتباط برقرار کردن با این رژیم به‌نظر ما غیرممکن است. اضافه می‌کنم که وقتی ما در رابطه با توافق اتمی صحبت می‌کنیم که ظاهراً موضوع متخصصان نیز هست، رژیم ایران اعتراف کرده است که دروغ گفته است. عدم احترام وسیله‌ای برای باج‌خواهی است. زمانیکه در یک توافق بین‌المللی، مخاطب ما به ما می‌گوید که من یک دروغگو هستم، بنظرم بیهوده است که در این شرایط گفتگوها را ادامه بدهیم. معتقدم که فراتر از همبستگی و حمایت ما، ما باید بر سر برخی از اصولی که طی قرنها بر روابط بین دول حاکم است، قاطع باشیم.
خانمها و آقایان
با این مقدمه کوتاه و خوشامدگویی، با گفتن این موضوع که کمیته شهرداران همبسته است و در همبستگی خود با اشرف۳،‌ یک خواهرخواندگی سمبلیک را اعلام کرد و این یک پیام قوی است که شهروندان آزاد منطقه یک پاریس که از آزادی و دموکراسی برخوردارند، با ساکنان اشرف که برای همان ارزشها و همان اصول می‌جنگند، همبسته هستند و امیدوارند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن،‌ ایران این کشور بزرگ به آزادی دست یابد.


میشل دووکولور ـ رئیس کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک در مجلس ملی فرانسه:
«روز بخیر، آقای شهردار، آقایان شهرداران، خانم (چیت ساز)
من با همان انگیزه‌هایی کنار شما هستم که اشخاص دیگری پیش از من بوده‌اند و حتی با تعهد و تلاشی بیش از من.
شما پشت این میز دوستان وفاداری دارید. من تعداد زیادی از آنان را می‌بینم. و این بسیار ارزشمند است. دوستانی که سالیان سال است در کنار شما هستند و می‌دانند به چه دلیل این‌گونه کنار شما ایستاده‌اند و به‌هیچ‌وجه کوتاه نیامده‌اند. قطعاً برعهده تک‌تک ما، هر کس در سطح و حدود خود، است
من به‌عنوان رئیس کمیته پارلمانتر برای یک ایران دموکراتیک، مدعی نیستم که ارمغانی در سطح دیگر یارانی که اینجا پشت این میز نشسته‌اند، برایتان آورده باشم. با این حال شما می‌توانید روی گروه پارلمانی ما برای پیش رفتن در راستای آرمان مردم ایران در حد مقدوراتمان حساب کنید. ما اخیراً توافق کردیم که سازمان ملل را در مورد کشتارهای سال ۱۹۸۸(۶۷) مورد پرسش قرار دهیم.
اینجا لازم می‌بینم یکی دو کلمه هم درباره آمدن این شخص منحوس (ظریف) به بیاریتس بگویم که البته در حاشیه نشست بود. بدیهی است من مطلقاً این سفر را تأیید نمی‌کنم،
آقای شهردار، از شما به‌خاطر تعهد مستمرتان تشکر می‌کنم. آن هم چه تعهد زیبایی، تعهدی که آنرا سبک نمی‌گیرید، بلکه با تمام قوا و با گشاده دستی تمام آن را مریی و علنی می‌کنید. خواهر خوانده شدن این منطقه با اشرف که تعهد زیبایی است، قطعاً ارزش یک سمبل بسیار قوی را دارد. درود بر شما به‌خاطر این ابتکارتان. و نهایت این‌که ما در کنار یکدیگر پیش خواهیم رفت و هر یک از ما هر کاری که توان انجامش را داشته باشیم، انجام خواهیم داد. هر یک از ما در هر سطحی که هستیم با اراده تحقق هدفمان تلاش خواهیم کرد.»
ادامه دارد

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar