lördag 28 september 2019

مایک پمپئو: تعلیق ورود مقامات رژیم ایران و بستگان درجه اول آنها به آمریکا


به‌دنبال اظهارات دونالد ترامپ، که در کنفرانس مطبوعاتی خود همراه با وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا در مقر هیأت آمریکا در ملل ‌متحد در نیویورک همزمان با اجلاس مجمع عمومی، از صدور دستور ریاست‌جمهوری برای تعلیق ورود مقامات ارشد رژیم و بستگان درجه اول آنها خبر داد، کاخ سفید طی بیانیه به تاریخ ۲۵سپتامبر۲۰۱۹ اعلام کرد:
سفر مقامات رژیم و اعضای خانواده آنها به آمریکا شامل اعضای خانواده شامل همسر، فرزندان، نوه‌ها، خواهر، برادر، پدر، مادر، پدر بزرگ، مادر بزرگ، پدر و مادر و خواهر و برادر همسر، و نیز همسران فرزندان و همچنین فرزندانی که تحت سرپرستی هستند، ممنوع شده است.
متعاقباً وزیر خارجه آمریکا، که طبق فرمان اجرایی ترامپ مسئول شناسایی این افراد و اقدام برای اجرای دستور است، طی بیانیه‌یی به تاریخ ۲۶سپتامبر۲۰۱۹ اعلام کرد:
رئیس‌جمهور در یک ابلاغیه ریاست‌جمهوری ورود مقامات ارشد رژیم ایران و اعضای خانواده‌های آنها به آمریکا را محدود کرده است. طبق دستور دونالد ترامپ ورود مقامات رژیم ایران و اعضای خانواده‌شان به آمریکا ممنوع خواهد شد. سالهاست مقامات ارشد رژیم ایران و خویشاوندانشان به آمریکا رفت و آمد و کار می‌کنند، دیگر بس است!
وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد، حکومت ایران حامی و سردمدار تروریسم در جهان است. این رژیم منطقه خلیج‌فارس را با حملات به زیرساختهای نفتی و کشتیرانی بی‌ثبات کرده است. حمایت آنها از حوثیها در یمن و شبه‌نظامیان وابسته به خودش در عراق و سوریه به بی‌ثباتی منطقه‌یی و بحرانهای بشردوستانه در این کشورها دامن می‌زند. رژیم ایران هم‌چنان اعضای اقلیتهای قومی و مذهبی در ایران را سرکوب می‌کند و شهروندان خارجی را به ناحق بازداشت می‌کند تا اهداف سیاست خارجی‌اش را پیش ببرد.
آمریکا دیگر به مقامات ارشد رژیم ایران یا اعضای خانواده آنها اجازه نخواهد داد به سفر به ایالات متحده ادامه دهند در حالی‌که مردم کشورشان درد و رنج می‌کشند.

در متن فرمان اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا نیز که از سوی کاخ سفید صادر شده، آمده است: رژیم ایران حکومت حامی تروریسم است و سپاه پاسداران و نیروی قدس آن حامی تروریسم و به‌طور مستقیم درگیر تروریسم هستند. این رژیم شهروندان آمریکا را به‌صورت خودسرانه‌ای بازداشت می‌کند، به بحرانهای انسانی دامن می‌زند، همسایگانش را تهدید می‌کند، کشتیرانی بین‌المللی را تهدید می‌کند و حملات سایبری مخرب انجام می‌دهد.
از آن جا که مجوز ورود بدون محدودیت مهاجرتی یا غیرمهاجرتی مقام‌های رژیم ایران و اعضای درجه‌ٔ یک خانواده‌های آنها برای ایالات متحده زیان‌بار است، به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا مقرر کردم که: ورود مقامات ارشد حکومت ایران و بستگان درجه یک آنها به آمریکا محدود شود و به‌حالت تعلیق در آید.
وزیر خارجه آمریکا مسئول شناسایی این افراد است و می‌تواند طبق این فرمان با مشورت وزارت امنیت داخلی، اقدام کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar