tisdag 3 september 2019

رویترز: تحریم‌های آمریکا فروش نفت ایران را خفه کرده است


خبرگزاری رویترز ۱۱شهریور۹۸ گزارش داد:‌ آمار ردیابی کشتی‌ها و محاسبات رویترز نشان می‌دهد تحریم‌ها علیه صنعت نفت ایران صادارت نفت خام این عضو اوپک را بیش از ۸۰٪ کاهش داده است.
رویترز پیش از این خبر داده بود که فروش نفت ایران به ۱۰۰هزار بشکه در روز رسیده است. پیش از خروج آمریکا از برجام در ۱۸اردیبهشت ۹۷ رژیم ایران روزانه دو ونیم میلیون بشکه نفت به فروش می‌رساند.
به گفته برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا بر اثر تحریم‌های نفتی ۵۳میلیارد دلار از درآمدهای نفتی رژیم ایران کم شده است.

به گزارش رویترز، رژیم ‌آخوندی در ماه اوت فقط ۲۳۰هزار بشکه نفت صادر کرده است.
رویترز روز دوشنبه به‌ نقل از یک منبع اطلاعاتی نوشت: ارزیابی ری فینیتیو اٍیکون از میزان صادرات نفت ایران در ماه اوت نشان می‌دهد که رژیم ایران در ماه اوت ۲۳۰هزار بشکه نفت صادر کرده و همه را به امارات فرستاده است.
به گزارش رویتر، میزان صادرات فرآورده‌های نفتی در مقایسه با نفت، رشد داشته است.
صادرات نفت رژیم در ماه ژوئیه، ارقامی بین۴۰۰هزار تا ۲۰۰هزار بوده است..

در همین حال بر اساس آمارهای جدید اداره کنترل بازار انرژی ترکیه، خرید نفت این کشور از رژیم ایران طی ماه ژوئن کاملاً متوقف شد و خرید گاز ایران نیز تقریباًً به نصف رسید.
بنا بر این گزارش که روز دوشنبه در وبسایت رسمی این نهاد دولتی منتشر شد، خرید گاز ترکیه از ایران در ماه ژوئن به ۲۲۷میلیون متر‌مکعب رسید که نسبت به ژوئن پارسال ۴۲درصد کاهش نشان می‌دهد.

همزمان با سفر عراقچی به فرانسه، علی ربیعی سخنگوی دولت روحانی روز دوشنبه ۱۱شهریور درباره مذاکرات عراقچی و گام سوم رژیم برای کاهش تعهدات برجامی خود گفت:
موضوع اصلی مذاکره این‌که حتماً باید از ما نفت بخرند. ما حتماً باید نفت بفروشیم و پولش به ایران به‌راحتی برگرده....اگر تا فرصت تعیین شده رضایت تهران در زمینه اجرای تعهدات جلب نشه، ما گام محکمی برای اجرای مرحله جدید کاهش تعهدات برخواهیم داشت.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar