söndag 28 juli 2019

وزیر خارجه آمریکا: فشار فزاینده و مؤثر تحریم‌ها روی خامنه‌ای، سپاه پاسداران و قاسم سلیمانی ادامه دارد


به گزارش سایت وزارت‌خارجه آمریکا(۲۵ژوئیه -۳مرداد۹۸) مایک پمپئو در یک مصاحبه با برنامه بن شاپیرو شرکت کرده بود، درباره مقابله با راهزنی دریایی رژیم ایران گفت: من مطمئن هستم که ما همه یک دفاع جمعی را شکل خواهیم داد. ایالات متحده آنرا ابتکارعمل امنیت دریایی می‌نامد و ما از کشورهای مختلف جهان خواسته‌ایم تا در آن شرکت کنند، تا در دفاع از آبراهها در عبور از تنگه هرمز اشتراک مساعی داشته باشند

پمپئو اضافه کرد: اروپاییها اکنون می‌بینند که سیاست راه آمدن با رژیم ایران به نتیجه‌ای که می‌خواهند نرسیده است ـ این یک نفتکش انگلیسی بود که توقیف شد. ما نباید فراموش کنیم که کشتیهای دیگر هم بودند، که روی آنها مواد منفجره نصب شد، شامل یک کشتی نروژی، و یک کشتی اروپایی دیگر که توسط رژیم ایران آسیب دیدند و این رژیم تلاشهای مشابه را ادامه خواهد داد.

مایک پمپئو افزود: مأموریت ما خیلی واضح است، کنار زدن حکومتی است که بزرگترین حامی ترور در جهان است و همین حالا یک دزدی دریایی را در دریای آزاد علیه نفتکش انگلیسی در آبهای دریای عمان انجام داده است و باید به آنها بفهمانیم که این دزدی دریایی و تروریسم، قابل‌قبول نیست و این رژیم باید شیوه‌های کارش را تغییر دهد.
پمپئو تأکید کرد:
رئیس‌جمهور ترامپ اقدامات خیلی حساسی را برای افزایش نیروهایمان در منطقه انجام داده است. ما برای پاسخ بالقوه به رژیم ایران آماده هستیم، و من فکر می‌کنم هیچ شکی نیست و سرکردگان رژیم ایران نباید تردیدی داشته با شند که رئیس‌جمهور ترامپ برای حفاظت از منافع آمریکا عمل خواهد کرد. اگر رژیم ایران این تصمیم را بگیرد که این شیوه‌ها را ادامه دهد، البته برایشان بد خواهد بود و رئیس‌جمهور ترامپ به شیوه‌ای پاسخ خواهد داد که بهای سنگینی برای سرکردگان رژیم ایران خواهد داشت.

پمپئو درباره تحریم‌های آمریکا علیه رژیم آخوندی و میزان تائیر آن اظهار داشت:
ما به‌طور مؤثر فشار فزاینده تحریم‌های آمریکا را روی قاسم سلیمانی، سپاه پاسداران و خود خامنه‌ای ادامه می‌دهیم و هیچ‌کس نباید درباره عزم جدی ایالات متحده با رئیس‌جمهور ترامپ در این رابطه، اشتباه محاسبه داشته باشد. شما شاهد تأثیر تحریم‌ها بوده‌اید. ما تقریباً ۹۵درصد درآمد رژیم ایران از نفت خام آنها را گرفته‌ایم و تبخیر شده و رفته است. رژیم ایران درآمدی برای انجام مانورهای دریایی ندارد و مثل قبل نمی‌تواند بسیج های تروریستی و تلاشهای سوءقصد را در دنیا تأمین مالی کند، چرا که ما آنها را از منابع و سرمایه‌شان محروم کرده‌ایم.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar