fredag 26 juli 2019

مایک پمپئو: رژیم ایران ۴۰سال است رفتار شرورانه دارد


مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ رژیم ایران را به رفتار شرورانه و جنگ‌افروزی و تروریسم متهم کرد.
وی گفت:‌ رژیم ایران ۴۰سال رفتار شرورانه دارد خواه توقیف نفتکش انگلیسی در آبهای بین‌المللی باشد خواه سرنگون کردن پهپاد آمریکایی باشد که آنهم در حریم هوایی بین‌المللی بوده است. خواه سوءقصد های متعدد در اروپا باشد خواه تلاش برای کشتن سفیر یک کشور دیگر در واشنگتن باشد، رژیم ایران تاریخچه‌ای طولانی از رفتار شرورانه دارد.
مایک پمپئو افزود: ما خواستار تغییر رفتار سران رژیم ایران هستیم. ما خواستار آن هستیم که مردم ایران بتوانند آنچه را که مستحق آن هستند به‌دست آورند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: تحریم‌هایی که ما به مورد اجرا گذاشته‌ایم به این خاطر است که نباید اجازه داد آخوندها بتوانند افرادی که سایرین را در سراسر جهان می‌کُشند تأمین مالی کنند.
مایک پمپئو به تحریم‌های آمریکا اشاره کرد و گفت:‌ یک کشتی چینی بود که ما اطلاعات خوبی در مورد تردد آن داشتیم و آن را تحریم کردیم. همه دوستان و متحدان ما موافقت کرده‌اند که با نظام تحریمها همکاری کنند ولی هر کجا نقض تحریم را مشاهده کنیم ما بالاترین تلاش مان را می‌کنیم که تحریم هایمان را به‌طور کامل و جامع اعمال کنیم.

وی در مورد رابطه با دولت جدید انگلستان نیز گفت:
ما در مورد اکثر موضوعات با هم کار کرده‌ایم ما در مورد بخشهای بزرگی از پرونده ایران با هم کار کرده‌ایم. بخشهای بزرگی از کارزار علیه رژیم ایران وجود دارد که انگلستان آنرا می‌فهمد و نقاط بسیاری است که ما باهم کار می‌کنیم و اطمینان پیدا می‌کنیم که کشتیهای آنها در امان باشند. من مطمئن هستم که ما با هم کار خواهیم کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar