tisdag 30 juli 2019

افشای یکانهای سپاه پاسداران که در ربودن نفتکش انگلیسی نقش داشتند


روزنامه البیان مصر در شماره ۷مرداد۹۸ خود نوشت:
یک گزارش اختصاصی اپوزیسیون ایران یکانهای رژیم ایران که نفتکش انگلیسی را تصرف کردند فاش می‌کند و از تأسیسات زیر سطحی جزیره قشم.....که از سواحل آن برای انبار کردن موشکهای دریایی استفاده می‌شود پرده برداشته است.
بنا‌ به گزارشی که مجید حریری عضو کمیسیون پژوهشهای دفاعی و استراتژیک شورای ملی مقاومت ایران تهیه کرده و به البیان داده شد توقیف کشتی انگلیسی یک تصمیم سیاسی از سوی رژیم ایران بود. خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم سه روز قبل از توقیف این کشتی گفت ما به‌جای کشتی گریس ۱که نفت قاچاق حمل می‌کرد تلافی می‌کنیم. بعد از توقیف کشتی نیز لاریجانی رئیس مجلس به صراحت گفت توقیف این کشتی تلافی کشتی گریس ۱بوده است.
حریری در گزارش خود افزود:‌ خامنه‌ای دستور حمله و توقیف کشتی را به فرمانده سپاه پاسداران داد، بر این اساس تصرف نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» در روز جمعه ۱۹ژوئیه به‌دستور سرلشگر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و زیر نظر سرتیپ پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه و فرماندهی سرتیپ پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه انجام شده است.
این عملیات توسط ناوتیپ۱۱۲ ذوالفقار قشم از یگانهای منطقه یکم نیروی دریایی سپاه با کمک تیپ ویژه تکاوری موسوم به ابا عبدالله انجام شد.
مرکز فرماندهی منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در بندرعباس در اسکله باهنر واقع شده و فرمانده فعلی منطقه یکم دریایی دریادار دوم علی عظمایی و جانشین وی دریادار دوم علی غلامشاهی می‌باشد. محدوده این منطقه دریایی از حدود بندر سیریک تا انتهای غربی جزیره قشم قرار دارد و فرمانده ناوتیپ ۱۱۲موسوم به ذوالفقار قشم ناوسالار سوم پاسدار مهدی هاشمی است.
مأموریت اصلی این یگان کنترل ترددات نفتکشها از تنگه هرمز می‌باشد. مرکز اصلی ناوتیپ ۱۱۲موسوم به ذوالفقار قشم در پادگان سپاه در منطقه مسن جزیره قشم قرار دارد که دارای یک اسکله اختصاصی سپاه می‌باشد. این تیپ یک مرکز در فاصله پنج کیلومتری شهر قشم (با یک اسکله اختصاصی) و یک مرکز در اسکله بهمن در شرق جزیره قشم و یک مرکز در بندرلافت(با یک اسکله اختصاصی) در شمال جزیره قشم دارد.
این گزارش خاطرنشان کرده است که نیروی دریایی سپاه، اقدام به ساختن تأسیسات زیر سطحی در داخل جزیره قشم و همچنین سواحل این جزیره برای انبار کردن موشکهای دریایی کرده و از این جزیره به‌عنوان انبار موشکهای دریایی کروز برای صادرات به کشورهایی مثل یمن و سوریه و لبنان استفاده می‌کند.
گزارش فوق فاش کرده است که تیپ تکاوری موسوم به ابا عبدالله در جزیره فارور مستقر است، عملیات هلی برن روی نفتکش انگلیسی را انجام داده است. تیپ تکاوری موسوم به ابا عبدالله در جزیره فارور که در کنترل سپاه قرار دارد، به مزدوران تروریستی وابسته به سپاه از کشورهای یمن و بحرین و... آموزشهای تکاوری دریایی را می‌دهد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar