onsdag 31 juli 2019

سرمقاله خبرگزاری بلومبرگ: اروپا باید علیه ماجراجوییهای خطرناک دریایی رژیم ایران متحد عمل کند


خبرگزاری بلومبرگ روز ۸مرداد ۹۸ در سرمقاله خود نوشت:‌ اروپا و آمریکا باید در قبال سوءرفتارهای دریایی رژیم ایران متحد عمل کنند.
شورای سردبیری خبرگزاری بلومبرگ افزود: اروپا باید علیه ماجراجوییهای دریایی خطرناک ایران، متحد عمل کند.
در این سرمقاله آمده است:‌ کشورهای اروپایی که از اقدام رژیم ایران برای ربودن یک نفتکش بریتانیایی نگران شده‌اند، برای محافظت از شناورهای تجاری خود در تنگه هرمز و خلیج‌فارس، آرایش می‌گیرند.
این سرمقاله اقدام اروپاییها را «شروعی امیدوارکننده» خوانده است؛ اما می‌گوید مهار سوءرفتارهای رژیم ایران و محافظت از کشتیها در منطقه به تلاشی «بین‌المللی» نیاز دارد و چنین تلاشی، نیازمند مشارکت نیروی دریایی آمریکا است.
سرمقاله بلومبرگ می‌گوید اروپاییها مراقب هستند که ناوگان دریایی آنها با عملیات آمریکا در منطقه ترکیب نشود؛ چرا که بیم دارند چنین اقدامی همراستا با کارزار «فشار حداکثری» دونالد ترامپ، علیه رژیم ایران تلقی شود.
شورای سردبیری بلومبرگ در این سرمقاله، این دیدگاه اروپاییان را رد می‌کند و می‌گوید داشتن «جبهه متحد» و تجمیع کامل منابع آمریکاییان و اروپاییان به حفظ نظم و امنیت منطقه کمک می‌کند. اروپایی‌ها همچنین باید با همکاری یکدیگر، کشورهای دیگر نظیر هند را وارد مشارکت در این عرصه کنند.
به تازگی ژنرال جوزف دانفورد پیشنهاد کشورهای اروپایی برای تقویت امنیت دریانوردی آزاد در خلیج‌فارس را یک اقدام «مکمل» برای تلاشهای واشنگتن در این راستا برشمرده بود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar