torsdag 30 maj 2019

واشنگتن پست: رویکرد ملایم مقامهای تحقیق با نجفی سبب، خشم و تعجب مردم ایران شده است

  • 1398/03/09
نجفی شهردار سابق رژیم
نجفی شهردار سابق رژیم
واشنگتن پست نوشت: «هنگامی‌که محمدعلی نجفی خود را تسلیم مقامهای رژیم ایران کرد، لباس شیکی پوشیده و لبخند به لب داشت و نیروی انتظامی به گرمی از او استقبال کردند. او آمده بود که اعتراف کند همسرش میترا استاد را کشته است. این پرونده دراماتیک، اعتراف عجیب و تلویزیونی نجفی، و رویکرد ملایم مقامهای تحقیق سبب آبروریزی، خشم و تعجب مردم ایران شده که مدتهاست به رفتار متفاوت با مقامهای دولتی در مقابل قانون انتقاد کرده‌اند».

واشنگتن پست افزود نجفی گفته است: «همسرش تمامی حرکات و تماس‌های مرا کنترل می‌کرد.” و افزود که همسرش تهدید کرده بود که “اطلاعات محرمانه” را برای مردم و نهادهای اطلاعاتی فاش کند».

محمدعلی نجفی شهردار سابق رژیم در تهران و وزیر سابق آموزش پرورش حکومت آخوندی، روز سه‌شنبه ۷خرداد همسر دومش را که کمتر از یک‌سال پیش با وی ازدوج کرده بود، به ضرب گلوله به‌قتل رساند.
به گزارش رسانه‌های حکومتی، نجفی پس از ارتکاب این جنایت خود را تسلیم کرد و گفت که همسرش را به‌خاطر اختلافات خانوادگی به‌قتل رسانده است.
محمدعلی نجفی که در سال ۹۲معاون آخوند روحانی بود، در دولت ‌آخوند محمد خاتمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، در دولت رفسنجانی وزیر آموزش و پرورش و در دولت میرحسین موسوی وزیر علوم حکومت آخوندی بود.
وی تاکنون نیز به‌عنوان مشاور امور اقتصادی رئیس‌جمهوری عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی فعالیت می‌کرد.

خبر قتل همسر نجفی شهردار سابق رژیم و ساعتهایی بعد خبر دو پهلوی تسلیم و دستگیری نجفی انتشار یافت. خبرهای منتشر شده و گزارش مهندسی شده از این ماجرا که از تلویزیون رژیم منتشر شد نحوه و موضع‌گیریهای برخی عناصر باند مغلوب و عناصر ریزشی درباره دام گذاری اطلاعات سپاه برای نجفی به گونه‌یی است که پشت صحنه این جنایت را به بحران درونی و جنگ گرگها در مرداب سرنگونی، مرتبط می‌کند. به‌خصوص که این واقعه درست یک هفته پس از حرفهای بی‌سابقه خامنه‌ای در مورد زمینه‌سازی برای روی کار آوردن یک دولت جوان حزب‌اللهی رخ داده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar