fredag 31 maj 2019

برایان هوک: کشورهایی که نفت ایران را بخرند در معرض تحریم‌ها می‌باشند

  • 1398/03/10
برایان هوک همآهنگ‌کننده اقدام علیه رژیم ایران در وزارت‌خارجه آمریکا
برایان هوک همآهنگ‌کننده اقدام علیه رژیم ایران در وزارت‌خارجه آمریکا
برایان هوک نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا در امور ایران گفت: پس از پایان معافیت از تحریم‌ها در ۱۲اردیبهشت، هر کشوری که اقدام به خرید نفت ایران بکند، تحریم خواهد شد و سیاست آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران قاطع است و هیچ تغییری نکرده است.
خبرگزاری رویترز روز۱۰خرداد۹۸ نوشت: برایان هوک طی اطلاعیه‌یی گفت: حتی کشورهایی که نتوانسته‌اند به اندازه سقف خریدی که قبلاً بر سر آن مذاکره شده بود نفت بخرند، چنان‌چه اقدام به خرید نفت ایران بکنند با تحریم مواجه خواهند شد.
وی گفت سیاست قاطع ما این است که خریدهای نفت ایران را به‌طور کامل به صفر برسانیم.
وال استریت ژورنال روز پنجشنبه ۹خرداد گزارش داده بود که کشورهایی مانند چین و هند که در نوامبر معافیت از تحریم‌ها در برابر خرید نفت از ایران دریافت کردند می‌توانند به خرید نفت بعد از ۲مه ادامه بدهند تا به یک حد مذاکره شده برسند.

برایان هوک نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا در امور ایران روز گذشته طی یک کنفرانس مطبوعاتی قبل از آغاز اجلاس اضطراری سران کشورهای عربی در مکه گفت:‌ اگر منافع آمریکا توسط رژیم ایران هدف قرار بگیرند،‌ آمریکا با نیروی نظامی پاسخ خواهد داد.
برایان هوک گفت: اقداماتی که تاکنون آمریکا انجام داده است از جمله اعزام ناو هواپیمابر لینکلن به منطقه تأثیرات بازدارنده خود را بر روی رژیم ایران بر جا گذاشته و باعث شده که این رژیم همه ریسکها را دوباره محاسبه کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar