onsdag 29 maj 2019

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا: کارزار فشار حداکثری علیه رژیم ایران هم‌چنان ادامه دارد

  • 1398/03/08
مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت: کارزار فشار حداکثری بر رژیم ایران هم‌چنان ادامه می‌یابد.
وی گفت: دونالد ترامپ و وزیر خارجه مایک پمپئو این هفته گفته‌اند هر وقت سران رژیم ایران آماده مذاکره باشند، آنها هم آماده‌اند. یک‌سال پیش وزیر خارجه ایالات متحده ۱۲شرط اعلام کرد. اگر آنها این شروط را جدی بنگرند، ما هم آماده مذاکره هستیم.
آمریکا طی هفته‌های گذشته اعلام کرد اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد خطر تهدیدهای رژیم ایران جدی‌تر از گذشته است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به بغداد به مقامات عراقی تأکید کرده که اگر آمریکا در خاک عراق مورد حمله‌یی از سوی شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران قرار بگیرد، نیروهای آمریکایی بدون هماهنگی با بغداد دست به اقدام خواهند زد و باقدرت به آنها پاسخ خواهد داد.
رویترز روز ۱۵مه(۲۵اردیبهشت) از بغداد گزارش داد: بنا‌ به‌گفته دو منبع امنیتی عراقی بازدید سرزده وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو از بغداد بعد از آن بود که اطلاعات آمریکا نشان داد شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران موشک‌هایی را نزدیک پایگاه‌های محل استقرار نیروهای آمریکایی مستقر کرده‌اند.
این منبع گفت، پمپئو در سفر خود به بغداد به مقامات ارشد عراقی گفت این شبه‌نظامیان که قدرت خود را در عراق گسترش می‌دهند و اکنون بخشی از دستگاه امنیتی آن هستند، باید تحت کنترل باشند، در غیراینصورت آمریکا با قدرت پاسخ خواهد داد.

دونالد ترامپ با خروج از برجام در اردیبهشت ۱۳۹۷، در دو مقطع در مرداد و آبان سال گذشته، دستور بازگشت تحریم‌ها علیه رژیم ایران را صادر کرد.
آمریکا رژیم ایران را بزرگترین دولت حامی تروریسم می‌داند، این رژیم برنامه موشکی بالستیک خود را برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت ادامه می‌دهد، و عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است.
آزمایش‌های موشکی رژیم ایران با واکنش کشورهای غربی مواجه شده بود و آنها بارها از رژیم خواسته بودند تولید و آزمایش این موشکها را متوقف کند.
در سال ۹۷ رژیم ایران چند طرح تروریستی برای ترور مخالفان سیاسی در اروپا کشف و منجر به اقدام دیپلماتیک از سوی کشورهای فرانسه،‌ آلمان، دانمارک، و هلند علیه رژیم ایران شد.
رئیس‌جمهور آمریکا روز ۲اردیبهشت ۹۸ تمامی معافیتهای مربوط به فروش نفت که برای هشت کشور در نظر گرفته شده بود را لغو کرد.
خبرگزاری رویترز گزارش داد: پرزیدنت ترامپ تصمیم گرفت تا تمامی معافیتهای اقتصادی که برای هشت کشور صادر شده بود تا آنها بتوانند نفت ایران را بدون مواجه شدن با تحریم‌های آمریکا خریداری کنند خاتمه دهد و در عین‌حال به بازار جهانی نفت اطمینان داد که نفت لازم تأمین باشد.
کاخ سفید افزود: بازارهای نفت همزمان با پایان دادن به معافیت‌های مشتریان نفتی رژیم ایران در ثبات به‌سر می‌برند و کشورهای نفت‌خیز دیگر مانند امارات متحده عربی و عربستان سعودی نفت مورد نیاز را تأمین خواهند کرد.
در سال ۹۷ رژیم ایران چند طرح تروریستی برای ترور مخالفان سیاسی در اروپا کشف و منجر به اقدام دیپلماتیک از سوی کشورهای فرانسه،‌ آلمان، دانمارک، و هلند علیه رژیم ایران شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar