fredag 24 maj 2019

دادگاهی در فرانسه با استرداد روح الله نژاد کارشناسان موشکی رژیم در هوا فضای سپاه پاسداران به آمریکا موافقت کرد


دادگاهی در فرانسه با استرداد روح الله نژاد کارشناسان موشکی رژیم در هوا فضای سپاه پاسداران به آمریکا به جرم قاچاق تجهیزات نظامی به ایران موافقت کرد.

خبرگزاری رویترز با مخابره این خبر افزود: بازرسان قضایی آمریکا به جلال روح الله نژاد به‌خاطر تلاش برای وارد کردن سیستم‌های ماکروویو قدرتمند ایران از آمریکا مشکوک بودند که می‌تواند برای مصارف نظامی مورد استفاده قرار گیرد.

دادگاه استان اکسان پروانس Aix-en-Provence در جنوب فرانسه همچنین وجه الضمان درخواستی توسط مهندس ایرانی جلال روح الله نژاد ۴۱ساله را رد کرد که از دوم فوریه بعد از آن که در فرودگاه نیس فرانسه از (پرواز) تهران از طریق مسکو پیاده شد، در بازداشت است.

جلال روح‌الله‌نژاد روز سوم اردیبهشت از طریق تهران و مسکو وارد فرانسه شد و به‌ درخواست مقامهای قضایی آمریکا در شهر "نیس" دستگیر و زندانی شد. او با روادید تجاری وارد فرانسه شده بود.
قضات فدرال دادگاه منطقۀ کلمبیا در آمریکا، جلال روح‌الله‌نژاد را متهم کرده‌اند که قصد داشته سامانه‌های امواج کوچک صنعتی و همچنین سامانه‌های ضدپهپاد را در پوشش فعالیت تجاری به قصد امارات متحده عربی خریداری و سپس به ایران صادر کند.

به گفتۀ مقامهای آمریکا می‌توان این سامانه‌ها را با تغییراتی به سلاح های ویرانگر بسیار هدفمند تبدیل کرد. جلال روح‌الله‌نژاد قصد داشته این تجهیرات را برای یکی از شرکت‌های وابسته به سپاه پاسداران موسوم به "رایان رشد افزار" تهیه کند.
دادسرای عمومی فرانسه دوم اردیبهشت موافقت خود با استرداد دلال رژیم آخوندی به آمریکا را اعلام کرد.

جلال روح‌الله‌نژاد که در فرانسه دستگیر شده از کارشناسان موشکی رژیم در هوا فضای سپاه پاسداران صنایع موشکی سپاه به نام علم‌الهدی است.
وی مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره چندین شرکت پوششی سپاه پاسداران است که اسناد این شرکتها از سال۱۳۸۹ در رسانه‌های رژیم منتشر شده است.
روح الله‌نژاد قصد داشت تجهیزات موشکی و کنترل پهپادها را برای سپاه قاچاق کند.
او در شهر نیس به‌ درخواست آمریکا دستگیر شد. دادگاه فرانسه رأی به استرداد او به آمریکا داده و اکنون در حبس استردادی در انتظار دادگاه استیناف است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar