fredag 31 maj 2019

مایک پمپئو در کنفرانس مطبوعاتی با هایکو ماس وزیر خارجه آلمان: زمان آن است فعالیت‌های موشکی رژیم ایران را متوقف کنیم

  • 1398/03/10
کنفرانس مطبوعاتی مایک پمپئو با هایکو ماس
کنفرانس مطبوعاتی مایک پمپئو با هایکو ماس
مایک پمپئو روز جمعه ۱۰خرداد در سفر به آلمان با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و وزیر خارجه آلمان دیدار کرد.
وزیر خارجه آمریکا به دنبال دیدار  با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان خواهان حمایت کشورهای دیگر از تحریم‌ها علیه رژیم ایران شد. آنگلا مرکل هنگام استقبال از مایک پمپئو تأکید کرد: آمریکا مهم‌ترین هم‌پیمان آلمان خارج از اروپا بوده و خواهد ماند.

مایک پمپئو در کنفرانس مطبوعاتی با هایکو ماس وزیر خارجه آلمان گفت: ما از تصمیم آلمان به‌خاطر ممنوع کردن فرود ماهان ایر به این کشور سپاسگزاریم. این شرکت شبه‌نظامیان و تسلیحات رژیم ایران به صحنه‌های جنگ خاورمیانه  را منتقل می کند و جان اروپاییان و آمریکاییان و شهروندان سراسر جهان را به خطر می‌انداخت.
اکنون آلمان دارای یک کرسی در شورای امنیت سازمان ملل است و زمان آن است که گام بعدی را برداشت تا که بتوانیم با جریان نابود کننده رژیم ایران و به‌طور خاص فعالیت‌های موشک‌های بالستیک این رژیم را که در سرپیچی از قطعنامه شورای امنیت است، متوقف کنیم.

مایک پمپئو افزود: ما همچنین امروز توانستیم در این مورد صحبت کنیم  که حزب‌الله  به‌عنوان یک نهاد ممنوعه در آلمان شناخته شود همان‌طور که متحدمان انگلستان اینکار را امسال انجام داد.
پمپئو در قسمت دیگری از سخنانش در کنفرانس مطبوعاتی برلین گفت رژیم ایران همچنین مطلقاً به تعهداتش در(اف.ای.تی.اف) گروه اقدام مالی ویژه که با ورود به آن در سال ۲۰۱۶ موافقت کرده بود عمل نکرده است. به‌عنوان بخشی از آن طرح، رژیم ایران متعهد شده بود که هم کنوانسیون پالمرو سازمان ملل را علیه جنایات سازمان‌یافته فرا کشوری و همچنین کنوانسیون سازمان ملل در مورد تأمین مالی تروریسم را تصویب کند، اما همان‌طور که ما از اصلی‌ترین کشور حامی تروریسم در جهان انتظار داشتیم انتخابشان این بوده است که اینکار را هنوز انجام ندهند.

مایک پمپئو در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره تجارت با رژیم ایران گفت: ما در مورد تجارت با رژیم ایران کاملاً‌ موادی که تحریم شده‌اند و موادی که تحریم نشده‌اند را روشن ساخته‌ایم. آن موادی که موضوع تحریم باشند ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد که تحریم‌های آمریکا اعمال شود.  ولی برای آن دسته که به‌خاطر دلایل انسان‌دوستانه تحریم نشده‌اند و اجازه اقدام دارند خواه از طریق اینس‌تکس اقدام شوند یا سایر مکانیزم‌هایی که قانونی و مناسب باشند ما به آن تحت قوانین تحریمها که به مورد اجرا گذاشته‌ایم اجازه می‌دهیم. بنا بر این وقتی ما در مورد اینس‌تکس فکر می‌کنیم اگر هدف آن تسهیل انتقال کالاهایی باشند که مجاز به انتقال هستند، مشکل ندارند.

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: رژیم ایران امروز یک موضوع بحث بود. ما اتفاق‌نظر داریم که باید از دستیابی رژیم ایران به تسلیحات هسته‌یی جلوگیری کنیم.  در برابر رژیم ایران النهایه ما هدف یکسانی داریم. ما نمی‌خواهیم رژیم ایران به تسلیحات هسته‌یی دست پیدا کند.
وی همچنین نسبت به برنامه موشکی رژیم ایران و دخالت این رژیم در سوریه و یمن ابراز نگرانی کرد خواستار آن شد که این دخالتها پایان باید

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar