måndag 27 maj 2019

فشار به زندانی سیاسی ارژنگ داوودی و محروم کردن او از ملاقات و تماس تلفنی

  • 1398/03/06
زندانی سیاسی ارژنگ داوودی
زندانی سیاسی ارژنگ داوودی
دژخیمان خامنه‌ای به‌منظور فشار به زندانی سیاسی ارژنگ داوودی او را مدتهاست از ملاقات و تماس تلفنی محروم کرده‌اند و از وضعیت این زندانی سیاسی هیچ اطلاعی در دست نیست.
بر اساس آخرین خبرهای دریافتی، این زندانی سیاسی۶۶ساله در ۱۶سال گذشته، در زندانهای مختلفی هم‌چون زندان اوین، بازداشتگاه اهواز، زندان بندرعباس، زندان گوهردشت محبوس بود و در سال ۹۶ ابتدا به زندان زابل و سپس زندان زاهدان تبعید شد. بر اساس آخرین خبرهای دریافتی، وی در قرنطینه زندان زهدان محبوس بوده است.

آقای داوودی در ابتدای سال ۹۷ توسط رئیس و معاون زندان با پرتاب از طبقه بالای زندان دچار شکستگی قسمت بالای پای راست و ساق پای چپ و ضایعه مهره کمر شد. علاوه بر این او در ۱۶سال گذشته در زندانهای ایران مبتلا به بیماری دیابت شده و بر اثر شکنجه، بخشی از شنوایی و بینایی خود را از دست داده است.
شماری از اعضای خانواده این زندانی سیاسی در سال ۹۷پس از پیگیری وضعیت وی بازداشت و روانه زندان شدند.

ارژنگ داوودی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک و مدیریت صنعتی از دانشگاه تگزاس، در آبانماه ١٣٨٢ دستگیر شد و تحت شدیدترین شکنجه‌ها در سلولهای انفرادی زندان ۳۲۸سپاه پاسداران، بند دو الف قرار گرفت. او سپس توسط قاضی دهنوی در دادگاه انقلاب به ۱۵سال زندان تعزیری، ۵سال محرومیت از حقوق اجتماعی، انفصال دائم از مدیریت مجتمع آموزشی-فرهنگی پرتو حکمت، ۷۴ضربه شلاق و تبعید به زندانهای جنوب کشور محکوم شد.
در تیر ماه ۹۳ وی را که ۶۱سال داشت، پس از گذشت ۱۰سال زندان به اتهام عضویت و هواداری و فعالیت مؤثر در پیشبرد اهداف مجاهدین خلق در زندان به اعدام محکوم کردند. این حکم پس از مدتی به ۵سال تبدیل شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar