fredag 17 maj 2019

موضع‌گیری شدیداللحن رئیس‌جمهور آمریکا درباره مجعولات مورد پسند رژیم آخوندی دایر بر اختلاف در درون دولت ترامپ


رئیس‌جمهور آمریکا در یک موضع‌گیری شدیدالحن وجود هر گونه کشمکش و اختلاف با مشاور امنیتی و وزیر خارجه خود را قویاً تکذیب کرد:
موضع‌گیری شدیدالحن رئیس‌جمهور آمریکا درباره مجعولات مورد پسند رژیم آخوندی دایر بر اختلاف ترامپ با بولتون و پمپئو در رابطه با ایران، توجهات را به خود جلب کرده است.
نخستین بار ظریف وزیر خارجه آخوندها در سفر به نیویورک و مصاحبه با رسانه‌های آمریکایی طبق دستور خامنه‌ای از ترس جنگ، ترفند شناخته شدهٔ حکومت آخوندی برای اختلاف سازی بین ترامپ با بولتون را بکار گرفت.
این ترفند در حوزهٔ علمیة ولایت فقیه به «چیدن پر و بال» مشهور است.
ظریف بولتون را مقصر جلوه داد و گفت می‌خواهند پرزیدنت ترامپ را به یک درگیری بکشانند. من بر این باور نیستم که پرزیدنت ترامپ اینکار را می‌خواهد بکند. من بر این اعتقادم که پرزیدنت ترامپ در مبارزه انتخاباتی قول داد که آمریکا را به جنگ دیگر نخواهد برد.
وزیر خارجه آخوندها با بلاهت فوق تصور افزود: مردم منطقه ما به این نتیجه رسیده‌اند حضور آمریکا بی‌ثبات کننده است به‌نظر من پرزیدنت ترامپ با این حرف موافق است!
در مورد برجام نیز ظریف با لودگی گفت که پرزیدنت ترامپ متن آنرا نخوانده و فقط به این دلیل از آن خارج شده که از پرزیدنت اوباما خوشش نمی‌آمد!
اما سوته دلی و حرف اصلی جواد ظریف تمرکز تضاد بر روی جان بولتون در رابطه با مجاهدین بود:
بخشی از مصاحبه فاکس‌ نیوز با جواد ظریف ۸اردیبهشت۹۸:
س - شما گفته‌اید یک گروه کوچک از آمریکاییها و مقامات خاورمیانه‌یی تلاش کرده‌اند پرزیدنت ترامپ را به سمت یک درگیری با ایران هل بدهند اینها چه کسانی هستند و چرا؟
ظریف - آقای بولتون علناً گفته است قبل از این‌که مشاور امنیت ملی بشود د در گردهمایی یک سازمان تروریستی ایرانی که آمریکا آن را در لیست گروه‌های تروریستی گذاشته بود و او از این گروه پول گرفته بود، علناً گفت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را در تهران با آن سازمان تروریستی جشن خواهد گرفت. اینها ثبت شده است

در قدمهای بعد مماشاتگران و پشتیبانان استمالت رژیم آخوندی و مخالفان ترامپ در سالی که به انتخابات آمریکا نزدیک می‌شود، برای ضربه زدن به او در زنجیره‌ای از اخبار جعلی بر طبل اختلاف بین او و بولتون و پمپئو کوبیدند.

سرانجام روز چهارشنبه ۲۵اردیبهشت رئیس‌جمهور آمریکا در یک موضع‌گیری شدیدالحن وجود هر گونه کشمکش و اختلاف با مشاور امنیتی و وزیر خارجه خود را قویاً تکذیب و اعلام کرد:
اخبار جعلی (فیک نیوز) منعکس شده در واشنگتن پست و حتی جعلی‌تر از آن در نیویورک تایمز. داستانهایی می‌نویسند که گویا درون دولت کشمکشی در مورد سیاست قوی من در مورد خاورمیانه وجود دارد. هیچ جدالی وجود ندارد. عقاید متفاوتی بیان شده‌اند و من تصمیم قاطع و نهایی را خواهم گرفت.
یک پروسه خیلی ساده است. همه جنبه‌ها و نظرات و سیاست‌ها شنیده می‌شوند.
ترامپ در پایان این توئیت، به‌رغم این‌که خامنه‌ای مذاکره با این دولت ترامپ را سم مضاعف توصیف کرده است، با یقین به زانو زدن رژیم آخوندی ابراز اطمینان کرده است که: رژیم به‌زودی پای گفتگو می‌آید.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar