torsdag 30 maj 2019

خامنه‌ای در پاسخ به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در ژاپن مدعی شد به‌دنبال سلاح اتمی نیست و داشتن سلاح اتمی را «اشتباه» می‌داند

  • 1398/03/08
خامنه‌ای در جمعی از عوامل حکومتی در دانشگاهها
خامنه‌ای در جمعی از عوامل حکومتی در دانشگاهها
ولی‌فقیه ارتجاع روز چهارشنبه ۸خرداد۹۸ به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در ژاپن پاسخ داد.
خامنه‌ای که در جمعی از عوامل حکومتی در دانشگاهها صحبت می‌کرد در پاسخ به رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود آمریکا حاضر به مذاکره است به شرط این‌که رژیم ایران به‌دنبال سلاح اتمی نباشد مدعی شد که نه تنها به‌دنبال سلاح اتمی نیست بلکه حتی داشتن سلاح اتمی را «اشتباه» می‌داند.
خامنه‌ای گفت:‌ «دنبال سلاح هسته‌یی هم نیستیم؛ نه به‌خاطر تحریم و آمریکا، بلکه به‌خاطر مبنایمان که حرام می‌دانیم از نظر فقهی و شرعی.
بعضی‌ها هم گفتند که سلاح هسته‌یی تولید کنیم ولی مصرف نکنیم؛ این هم اشتباه است، چون با هزینه‌ٔ بالا تولید می‌کنیم ولی استفاده نمی‌کنیم و طرف هم می‌داند که ما استفاده نمی‌کنیم و این برای ما دیگر تأثیری ندارد.»

خامنه‌ای در این سخنان، هدفش را از دست زدن به حملات تروریستی اخیر در خلیج‌فارس به موازات گدایی مذاکره از همین کشورها برملا کرد و گفت:‌ (آمریکائیها) راهبردشان مذاکره نیست؛ فشار است. مذاکره یک ذیلی است در راهبرد فشار. راه مقابله هم این است که طرف مقابلشان، از ابزار فشار خود استفاده کند تا فشار روی خود را کم کند. اما اگر چنان‌چه فریب دعوت به مذاکره را بخورد و بگوید پس احتیاجی به استفاده از اهرمهای فشار من نیست، آن‌وقت لغزیده و رفته و این یعنی باخت قطعی. تنها راه ما این است که ما در مقابل فشارهای آمریکا از ابزارهای فشاری که داریم استفاده کنیم. این ابزارها هم برخلاف تبلیغ آنها نظامی نیست -البته لازم باشد از اهرم نظامی هم استفاده می‌کنیم. ولی همین کاری که شورای امنیت ملی کرد و گفتند ما تعهداتمان را در این بخش عملی نمی‌کنیم و از تعهد مان خارج می‌شویم، این کار درستی بود.
خامنه‌ای در عین حال اطمینان داد که هیچ اقدامی اضافه بر مصوبه‌ٔ شورای عالی امنیت رژیم (مبنی بر توقف فروش مازاد اورانیوم غنی شده و آب سنگین در سطح مجاز) انجام نخواهد داد و گفت:‌
«فعلاً مصوبه‌ٔ شورای عالی امنیت ملی اجرا می‌شود و بعد هر چه که مقتضی باشد. توقف در این حد معنی ندارد. فعلاً این مصوبه کافی است و اگر مقتضی شد بعداً از اهرمهای بعدی استفاده خواهیم کرد».

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar