tisdag 21 juni 2016

ژوئن 2016: بیانیه اکثریت سنای ایتالیا در آستانه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس

حمایت 5 معاون وزیر یک نایب‌رئیس سنا، 7 عضو هیأت رئیسه، 4 رئیس کمیسیون و 20 نایب‌رئیس کمیسیون
فراخوانهای سناتورهای ایتالیا:
- محکوم کردن نقض حقوق‌بشر و نقض حقوق ملیتها و مذاهب در ایران
- تضمین سلامت و امنیت ساکنان لیبرتی تا خروج همه آنها از عراق
- حمایت از مقاومت ایران و خانم مریم رجوی، به‌مثابه تنها پاسخ در برابر با دیکتاتوری آخوندها، کانون بنیادگرایی و تروریسم در جهان امروز
- وادار کردن رژیم آخوندها به خارج‌کردن پاسداران از سوریه و عراق که لازمه غلبه بر داعش است

بیانیه اکثریت سنای ایتالیا در آستانه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس

بیانیه‌ایران - ژوئن 2016

9ماه بعد از توافق اتمی، روند اعدام و سرکوب در ایران و صدور بنیادگرایی و تروریسم به خارج از ایران تشدید شده است. عفو بین‌الملل در ژوئیه 2015 اعلام کرد آمار اعدامها در ایران «یک تصویر وحشتناک از ماشین کشتار دولتی برنامه‌ریزی شده می‌دهد و رژیم ایران بیشترین اعدام نوجوانان را دارد.

در 29اکتبر 2015، کمپ لیبرتی محل استقرار مجاهدین خلق ایران در بغداد توسط عوامل رژیم ایران با 80 موشک مورد حمله قرار گرفت که در آن 24نفر از ساکنان جان خود را از دست دادند.

دخالتهای رژیم ایران در منطقه به‌خصوص سوریه ابعاد بی‌سابقه‌یی به خود گرفته و هم‌اکنون 60هزار پاسدار رژیم ایران و مزدوران آنها به کشتار مردم سوریه مشغولند. بخش عمده پولهایی که در اثر لغو تحریم به ایران می‌رسد، صرف خرید سلاح برای قتل‌عام مردم سوریه و افزایش ویرانی و آوارگی مردم این کشور می‌شود. رژیم ایران با اقدامات خود بزرگترین زمینه‌ساز گسترش داعش بوده است.

در داخل ایران تبعیض و سرکوب جنایتکارانه علیه اقلیتهای مذهبی و قومی و زنان ادامه دارد. طبق قوانین قرون‌وسطایی زنان در ایران از دست‌یابی به موقعیتهای رهبری کننده و قضایی و بسیاری حقوق و مشاغل محروم هستند.

با توجه به نکات فوق سناتورهای امضاکننده این بیانیه از دولت ایتالیا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سازمان ملل و شورای امنیت و به‌ویژه دولت آمریکا خواستار این موارد هستند:
محکومیت قاطع نقض حقوق‌بشر و توقف اعدامها
از ایران بخواهند پاسداران و نیروهای مزدور از کشورهای منطقه به‌خصوص سوریه و عراق را خارج کند.

تضمین سلامت و امنیت ساکنان لیبرتی تا خروج همه از عراق

فراخوان به اتحادیه اروپا، آمریکا و رهبران جهان برای حمایت از طرح 10 ماده‌ای خانم مریم رجوی، رهبر اپوزیسیون، برای آینده ایران که بر استقرار یک جمهوری مبتنی برجدایی دین از دولت، انتخابات آزاد، برابری جنسی در همه زمینه‌ها، منع هر گونه تبعیض، لغو اعدام و صلح و همزیستی در منطقه و جهان تأکید می‌کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar