lördag 18 juni 2016

شب همبستگی با مردم سوریه رمضان ۱۴۳۷ – سخنرانیهای شیخ تیسیر التمیمی و خلیل مرون

شیخ تیسیر التمیمی – قاضی‌القضات پیشین فلسطین

خانم رئیس‌جمهور خواهر مریم رجوی، برادران قهرمان در اپوزیسیون سوریه، درودهای مردم مقاوم و رزمنده فلسطین را به شما می‌رسانم که از اشغال رنج می‌برند. سلام‌های محبت‌آمیز و همبستگی را به شما می‌رسانم و به شما می‌گویم که پیروزی بدون تردید در راه است. بله رژیم ولایت‌فقیه، پاسداران رژیم، رژیم بشار اسد، به یاری خداوند شکست خواهند خورد و این نظامهای استبدادی در این سرزمین مبارک شکست خواهند خورد.
رژیم ولایت‌فقیه ارتش و تسلیحات خود را آورد تا مردم آزادیخواه سوریه را کشتار کند. هم‌چنان‌که خلق برادر در ایران را کشتار کرد که خواستار آزادی خود و خواستار عدالت و دموکراسی است و صدها هزار نفر را در سوریه و ایران کشتار کرد. بله رژیم سوریه به اذن خدا شکست خواهد خورد و در هم خواهد شکست. این نبرد، نبرد حق و عدالت و دموکراسی است و نبرد تمامی امت عرب است؛ و به یاری خداوند پیروز خواهید شد. شما طرف پیروز هستید که حضرت مصطفی صلی‌الله علیه و سلم آن‌را خبر داده است. آنجا که فرمود: هنوز گروهی از امت من برای حق ابراز وجود کرده‌اند و بر دشمنانشان غلبه دارند و آسیبی به آنها از کسانی که مخالفشان هستند و یا به آنها پشت کردند نمی‌رسد، مگر به‌خاطر سختی‌هایی که با آن روبه‌رو می‌شوند. بله، منظور سختی‌ها، کشتار، نابودی، گرسنگی‌دادن و محاصره است تا این‌که فرمان خدا می‌آید که همان پیروزی به اذن خداست. بر شما بشارت باد که پیروزی در راه است، شما بر حق هستید. بله، به دو رژیم دیکتاتوری می‌گوییم، در ایران به رژیم ولایت‌فقیه که به هیچ عنوان ربطی به اسلام ندارد. ولایت‌فقیه یک بدعت است و هیچ پایه‌یی در اسلام ندارد و آنها به این وسیله می‌خواهند استبداد و کشتار و سرکوب را تشدید کنند. این رژیم می‌خواهد کشتار و ویرانی مرگ را در همه‌جا بگستراند. اگر این رژیم نبود که رژیم دیکتاتوری قاتل جنایتکار بشار اسد را حمایت کند، رژیم بشار اسد نمی‌توانست تا الآن دوام بیاورد. این دو رژیم حتماً به اذن خدا نابود خواهند شد. مردم سوریه در جنگ کنونی خود تمامی امت عرب را نمایندگی می‌کنند، همه ملتها با خلق قهرمان سوریه هستند که درگیر درخشان‌ترین حماسه در تاریخ است و در عین‌حال در معرض شدیدترین مصیبتها در تاریخ قرار گرفته که در آن همه نیروهای شر متحد شده‌اند. ولایت‌فقیه در ایران که صدها هزار نفر از مردم خود را کشته و آواره و زندانی کرده است و اکنون به این سرزمین مبارک آمده است که به یاری خدا، گورستان رژیم خواهد بود.

بله برداران در مقاومت ایران و در رأس آنها خواهر رئیس‌جمهور خانم مریم رجوی، آنها امید مردم ایران برای آزادی و عدالت و دموکراسی هستند؛ و آنها امید امت اسلامی برای نابودی مذهب‌گرایی هستند که رژیم آخوندی با تشدید مذهب‌گرایی بین شیعه و سنی اقدام به کشتار امت‌های مسلمان می‌کند. در حالی‌که هیچ دلیلی برای این جنگ و درگیری وجود ندارد. از سازمان همکاری اسلامی می‌خواهم و جوامع فقه اسلامی را فرا می‌خوانم که در برابر این رژیم موضع قاطع بگیرند. همان‌طور که کنفرانس سران در استانبول امت اسلامی در زمینه محکوم‌کردن اقدامات رژیم ولایت‌فقیه به اجماع رسید. رژیمی که ملت‌های منطقه را کشتار می‌کند و در امور کشورها دخالت می‌کند تا طرح و برنامه‌های بیگانه را اجرا کند و «آشوب فعال» ایجاد کند.

انقلاب قهرمانانه سوریه امید امت برای رهایی از استبداد بشار اسد است و نباید برای بشار اسد هیچ جایی در آینده سوریه وجود داشته باشد و ملت‌های منطقه باید جمع شوند و حول یک خواسته علیه رژیم ولایت‌فقیه متحد شوند و علیه رژیم بشار اسد که کشتار می‌کند. آری این یک جنگ بین حق و عدالت و دموکراسی از یک سو و بین باطل و استبداد و سرکوب از سوی دیگر است؛ و بدون شک حق پیروز می‌شود باذن الله. خداوند متعال می‌گوید، ای کسانی که ایمان آورده‌اید، به صبر و نماز تکیه کنید، خداوند با پایداری‌کنندگان است و به کسی که در راه خدا کشته شده مرده نگویید، بلکه آنها زنده هستند، ولی شما نمی‌دانید. درود بر شما (و السلام علیکم...)

خلیل مرون

خانم رئیس‌جمهور، خانم رجوی، ما چند نفر هستیم و من به‌نمایندگی از آنها صحبت می‌کنم. آقای دائو، سبتی و آقای شیخ مورو...کمیته مسلمانان که ما آن‌را ایجاد کردیم، به این دلیل است که ما مسلمانان فرانسوی فکر می‌کنیم، هر آنچه که برای ما از طرف (رژیم) ایران رخ می‌دهد، می‌تواند چهره اسلامی را که ما پیرو آن هستیم مخدوش کند. من می‌خواهم به شما بگویم که برای من بسیار دلپذیر است که در میان شما هستم. به‌خصوص که شما خانم رئیس‌جمهور، ابتکار این گردهمایی سالانه را که یک همبستگی با برادران شهید سوری ماست انجام دادید. می‌خواهم با شما صحبتی در این مورد بکنم که خانم رجوی کیست. من می‌گویم، او زنی است که روح دارد. او بخشنده است و ضعیف نیست. او دانش دارد و نه ناآگاهی. او احساس دارد، ولی ساده نیست. امروز شما دست و دلباز هستید. زیرا شما مقاومتتان را با مقاومت در سوریه پیوند داده‌اید. باید وحشی‌گری تحت نام اسلام متوقف شود. خدا اسلام را فرستاد و پیامبر را فرستاد تا برای همه بشریت بخشنده باشد. اسلام باید در خدمت بشریت قرار گیرد و نه در خدمت مستبدین، دیکتاتورها تحت نام اسلام و مذهب قرار نگیرد. من در این‌جا تکرار می‌کنم که به‌عنوان مسلمانی از فرانسه، ما با برادرانمان که تحت استبداد قرار دارند، تحت دیکتاتوری قرار دارند، اعلام همبستگی می‌کنیم. برادران ما صبر زیادی داشته‌اند تا در مقابل استبداد و انقلابی که از آن آنان است عقب‌نشینی نکنند.

در جهان عدالت وجود دارد اما عدالت کمتر و ظلم در آن بیشتر است. اما امید بسیار است. اما امید بسیار است و خدا بزرگ است و خدا بزرگ است و خدا برزگ است و السلام علیکم.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar