tisdag 28 juni 2016

معاون مطبوعاتی کاخ سفید خواهان قطع حمایت رژیم از حزب‌الله شد

اریک شولتز معاون مطبوعاتی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری در روز دوشنبه 7تیر 95 در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات حسن نصرالله، سرکرده حزب‌الشیطان لبنان در خصوص کمکهای مالی رژیم ایران گفت: ”ما از همه آنهایی که به حزب‌الله کمک می‌کنند، خواسته‌ایم که کمکهای خود را قطع کنند. ما می‌دانیم که رژیم ایران از تروریسم حمایت می‌کند. ما می‌دانیم که رژیم ایران از حزب‌الله حمایت می‌کند و به همین دلیل تا کنون در همین رابطه تحریم‌های شدیدی علیه رژیم ایران اعمال کرده‌ایم“.

وی در ادامه این کنفرانس خبری با اشاره به مشکلات رژیم در دسترسی به بازارهای بین‌المللی اضافه کرد: ”فعالان و نهادهای بازار‌های مالی به رفتارهای رژیم ایران نگاه می‌کنند. اگر (این کشور) به تأمین مالی تروریسم ادامه بدهد، اگر رژیم ایران به تأمین مالی و کمکهای خود به حزب‌الله ادامه دهد، البته که چنین رفتاری تاثیر خواهد داشت. نهادهای مالی بین‌المللی نمی‌خواهند با کشوری تجارت کنند که اقداماتی (مانند تأمین مالی تروریسم) انجام می‌دهد“.

خاطر نشان می‌شود که آمریکا از سال ۱۹۹۵ حزب‌الشیطان لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرارداده است و بر اساس قانون «جلوگیری از تأمین مالی حزب‌الله» که کنگره آمریکا آن را پارسال تصویب کرد، بانکهای خارجی را از انجام معامله با این گروه برحذر می‌دارد و به وزارت خزانه‌داری آمریکا اجازه می‌دهد تا هر مؤسسه مالی که با حزب‌الله لبنان همکاری می‌کند را هدف تحریم‌های شدید قرار دهد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar