onsdag 22 juni 2016

هشدار ”اتحاد علیه ایران هسته‌یی“ در واشینگتن به شرکتهای فرانسوی به‌خاطر معامله با رژیم ایران

همزمان با سفر جواد ظریف وزیر خارجه کابینه آخوند روحانی به پاریس، گروه ”اتحاد علیه ایران هسته‌یی“ که توسط دیپلوماتها و قانونگذاران اداره می‌شود هشدار داد.

”اتحاد علیه ایران هسته‌یی“ که یک سازمانی جهانی به رهبری سناتور جوزف لیبرمن است و روی آگاه کردن درباره خطرات رژیم ایران متمرکز است, هشدار شدیدی به شرکتهای فرانسوی در رابطه با تجارت با رژیم ایران صادر کرد.

این سازمان به‌طور مستقیم با شرکتها در سراسر جهان در رابطه با خطرات تجارت با ایران تماس گرفته است, این شرکتها شامل ایرباس, ایرفرانس, رنو, توتا انجی , وینسی , س ام آی سی جی‌ام می‌باشند.

بطور مثال, ایرباس قصد نهایی کردن معامله فروش بیش از 100 هواپیما به رژیم ایران به ارزش تقریبی 27میلیارد دلار را دارد, اما از آنجا که بانکهای بین‌المللی, از جمله بانکهای بی‌ان‌پی و سوسیت جنرال فرانسه از تسهیل تبادل مالی با ایران به‌خاطر خطرات جدی آن پرهیز کرده‌اند, با دشواری مواجه است.

مارک والاس, نماینده اتحاد علیه ایران هسته‌یی گفت: ”رژیم ایران هر اقدامی را برای قانع کردن شرکتهای فرانسوی مبنی بر این‌که ایران محل امنی برای تجارت است, انجام می‌دهد“.

او افزود: ”ولی سابقه پولشویی رژیم ایران , حمایت از تروریسم, و وحشیگری علیه شهروندان خودش, خلاف ایران را نشان می‌دهد. با توجه به حملات تروریستی گذشته در مورد فرانسه, شهروندان و منافعش, عاقلانه است که شرکتهای فرانسوی به‌دقت خطرات وسیع حقوقی, مالی و حیثیتی در تجارت با ایران را مورد بررسی قرار دهند“.

سازمان اتحاد علیه ایران هسته یی اعلام کرد: ”تقریبا برای شرکت های خارجی غیر ممکن است که تضمین نمایند وقتی با رژیم ایران تجارت می کنند, با سپاه پاسداران , تجارت نمی کنند. چرا که سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی تحریم شده توسط جامعه بین المللی است و بر تمام صنایع کلیدی ایران چنگ انداخته است“.

سناتور جوزف لیبرمن, دبیرکل سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌یی گفت: ”وقتی منافع و خطرات به‌طور ملموس مورد بررسی قرار گیرند, واضح است که نمی‌صرفد با رژیم ایران تجارت کرد“.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar