onsdag 22 juni 2016

رویارویی روحانی با خامنه‌ای به فاصله دو روز

درست دو روز بعد از جلسه خامنه‌ای با جمعی تحت عنوان دانشگاهیان، روحانی با جمعی تحت همان عنوان، مراسم افطاری برگزار کرد و با جمله به جمله با آن چه خامنه‌ای گفته بود به مقابله پرداخت.

روحانی در مقابل حرف خامنه‌ای که گفته بود در دانشگاه باید کسانی باشند که کاملاً با انقلاب (بخوانید ارتجاع حاکم) همخوانی داشته باشند و نسبت به وضعیت دانشگاه اظهار نگرانی کرده بود، گفت: ”باور را مگر می‌شود با اجبار به‌وجود آورد؟ “و اضافه کرد که ”چرا ما به دانشگاه اعتماد نمی‌کنیم بعد می‌خواهیم دانشگاه به ما اعتماد کند“.

روحانی سپس در برابر بحث نفوذ در دانشگاهها و دسته‌بندی اساتید به ولنگار و انقلابی توسط خامنه‌ای گفت: ”می‌ گویند اگر اساتید ما با اساتید دیگر کشورها و اگر فناوری ما با فناوری خارج از کشور در ارتباط باشد، ممکن است خطراتی کشور را تهدید کند و باید این رابطه را قطع کرد و این در حالی است که نمی‌توان درهای کشور را بست و انتظار پیشرفت علمی و اقتصادی داشت“. وی در برابر اظهارنظر خامنه‌ای نسبت به مسایل دانشگاه گفت: ”اساتید انقلابی، متدین و دلسوز کشور ما بهتر می‌توانند راجع به مصالح دانشجو، دانشگاه و آینده علم و فناوری نظر بدهند و سیاست‌ها را اجرا کنند“.

ضمنا روحانی در همین مراسم یک بار دیگر بر راهگشایی برجام در حالی‌که حتی روزنامه‌های باند خودش روزانه از شکست برجام می‌نویسند تأکید کرد و گفت: ”طی پنج ماه و پنج روزی که از برجام می‌گذرد روزی نیست که گشایشی در مسیر منافع ملی و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور حاصل نشده باشد“.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar