lördag 25 juni 2016

اعتراض در شورای حقوق‌بشر علیه افزایش اعدامها در ایران

در سی و دومین اجلاس شورای حقوق‌بشر سازمان ملل که از روز 24خردادماه در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو آغاز شده و به‌مدت دو هفته ادامه خواهد یافت، نمایندگان کشورهای مختلف از جمله دانمارک، سوئیس، فرانسه، جمهوری چک و ایرلند در سخنرانیهای خود، نسبت به نقض حقوق‌بشر و افزایش اعدامها به‌ویژه اعدام جوانان توسط رژیم آخوندی ابراز نگرانی کرده و آن را محکوم نمودند.

در بیانیه اتحادیه اروپا که توسط نماینده دانمارک قرائت شد آمده است: ما در رابطه با نقض حقوق‌بشر در ایران که در حال حاضر هم در جریان است، از جمله نقض آزادی حق بیان، اجتماعات، بازداشتهای خودسرانه و تعداد بالای اعدامها شامل نوجوانان، عمیقاً نگران هستیم.

در سی و دومین اجلاس شورای حقوق‌بشر در ژنو نماینده انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان در سخنان خود اعدامهای فزاینده در ایران تحت حاکمیت آخوندها را محکوم کرد و گفت: سازمانهای بین‌المللی حقوق‌بشری گزارش می‌کنند که رژیم ایران بیشترین تعداد اعدام نوجوانان در جهان را دارد.

وی افزود: در ماه مارس 2016، گزارشگر ویژه سازمان ملل برای حقوق‌بشر در ایران گزارش داد که اعدامها به نزدیک به 1000 مورد در سال 2015 رسیده که بالاترین سطح در بیش از یک ربع قرن است. در حال حاضر رژیم ایران بالاترین تعداد سرانه اعدام در جهان را دارد. به‌عنوان مثال در ماه آوریل سال 2016، 55نفر بدار آویخته شدند که (4نفر از آنها زن بودند) و در ماه می ‌نیز 76نفر از جمله یک زن و یک نوجوان اعدام شدند

نماینده انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان در ادامه سخنان خود، نگرانی این انجمن را از سرکوب کارگران ایران از جمله دستگیری و شلاق زدن 17 کارگر معدن آغ دره را در استان آذربایجان غربی توسط دژخیمان رژیم ابراز کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar