måndag 20 juni 2016

شب همبستگی با سوریه - سخنرانی شیخ مسکین و انورمالک و طاهر بومدرا

شیخ مسکین - دبیرکل شورای امامان فرانسه

اصل وحدت و اصل برادری.

خداوند سبحان متعال به ما امر کرده و اعتصموا بحبل الله جمیعا (همگی به ریسمان خدا چنگ بزنید)، گفته شده همگی و نگفته شیعه یا سنی یا این دین و یا آن، گفته است، همگی، جمیعاً.

خداوند سبحان متعال فرموده: مؤمنین همگی برادرند و بایستی این برادری و اخوت در تمامی کشورهای اسلامی و در تمامی دنیا احساس و ترویج شود و امروز ما در تأیید و حمایت از انقلاب مبارک سوریه هستیم و نمی‌توانم صرفاً بگویم با شما هستم، خیر، ما از شماییم، نه این‌که با شما هستیم، بلکه از شما هستیم.

خواهر رئیس‌جمهور، درد و رنج کشیده، من از نزدیک شاهد و پیگیر این روند بودم، یعنی به‌عنوان فردی که از نزدیک شاهد بوده و درباره سال 2003 صحبت می‌کنم. ایشان از مصیبت‌های بسیاری رنج بردند تا این امت را آگاه سازند. به ایشان تهمت زدند، چون می‌خواست برای امت روشنگری کند، به ایشان در سال 2003 تهمت تروریسم زدند، همان تهمتی که از قبل زده بودند، اما صبر و پایداری پیشه کرد و سازمانهای بین‌المللی، اروپایی و آمریکایی و دادگاهها را به حرکت واداشت تا آنها به خطای خودشان اعتراف کردند و گفتند که ایشان بی‌گناه است، مثل داستان یعقوب بی‌گناه بود.

ایشان هشدار داده بودند و ما نیز با او هشدار دادیم، شایسته نیست که نسبت به آنچه که در کمپ لیبرتی و کمپ اشرف می‌گذرد، سکوت کنید؛ چرا که اگر شما در قبال بخشی از مسلمان سکوت کنید، همان امر بر سر سایر مسلمانان خواهد آمد و ما روشنگری و نصیحت کردیم و می‌بینیم که امروز چه به‌سر کشورهایمان آمده است.

موضوع فلسطین، موضوع اشرف، موضوع سوریه و تمامی این موضوعات را باید مسلمان به‌عنوان جراحت در جسم‌شان احساس کنند و همان‌طور که پیامبر (ص) فرمودند: مؤمنین همگی یک جسم واحد هستند، اگر عضوی از آن دردمند شود، بقیه اعضای آن جسم نیز دچار سوزش و تب می‌شوند.

و هر انقلابی در هر میهنی، انقلاب همه خلق‌ها محسوب می‌شود و می‌خواهم اذعان کنم که رژیم ایران سرنوشتش را به رژیم سوریه گره زده است، به این خاطر که اگر رژیم سوریه سرنگون شود، رژیم ایران سرنگون می‌شود و اگر رژیم ایران سرنگون شود، همراه آن رژیم سوریه نیز سقوط می‌کند و انشاالله تمامی رژیم‌های دیکتاتور سرنگون می‌شوند.

یک بیت شعر:

درد تونس
تونس کشور شاعر «الشابی» است
اگر خلقی اراده حیات کند
زمانه بایستی که به آن پاسخ مثبت دهد
شب باید برود و قید و بندها باید شکسته شوند
تکرار می‌کنم:
اگر ملت سوریه خواستار حیات شود
زمانه باید پاسخ مثبت دهد
بشار اسد بایستی برود
و دیکتاتوری بایستی فرو بپاشد
و السلام علیکم.

دکتر انور مالک - نویسنده و گزارشگر پیشین سوریه در اتحادیه عرب

رمضان بر همگی مبارک باد. خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی ، آقایان حاضر، نمایندگان مردم آزاده و انقلابی سوریه، نمایندگان خلق‌های آزاده که از آزادی و کرامت خلق‌ها دفاع می‌کنند.

این ماه با فضیلت را به شما تبریک می‌گویم، بابت این جلسه عالی تبریک می‌گویم، جلسه همبستگی با مردم سوریه که برای من صرف این‌که بگویم همبستگی با مردم سوریه، برایم مایه افتخار است و تمامی شرف و افتخار در این انقلاب است که انقلاب امت است که رژیم‌های مستبد و دیکتاتوری و توطئه‌گر را رسوا و بی‌آبرو کرده است؛ هیأت‌های بین‌المللی که می‌خواهند ما را به آزادی‌ها و دموکراسی و رقم‌زدن سرنوشت خلق‌ها مشغول کنند، ولی با تأسف بسیار، تمامی اینها صرفاً مرکب روی کاغذ است.

من این فرصت را غنیمت می‌شمارم و به مجاهدین خلق درود می‌فرستم، آنها از مدت‌های طولانی، رژیم ایران را افشا کرده‌اند.

اولین کسانی که از این دیکتاتوری و سلطه‌جویی رنج بردند، مردم ایران هستند که این رژیم بسیاری از آنها را اعدام کرد و بسیاری را به زندان انداخت و بسیاری را شکنجه کرد. از همان ابتدا این رژیم چنگال‌های خود را گسترش داد، یعنی جنایت‌هایش را گسترش داد و به کشورهای همسایه رسید. این موضوع صرفاً به دیکتاتوری و استبداد محدود نشد، بلکه تروریسم نیز وجود دارد و این رژیم، رژیم آخوندها شروع کرد به تشکیل شبه‌نظامیان؛ و سازمانهایی مانند حزب‌الله تا حشد الشعبی و غیره و غیره و غیره تشکیل داد تا به داعش و القاعده که به اعضای آن در تهران پناه داد، تمامی این سازمانها و تشکیلاتی که ساخته است تروریسمی است که به جهان صادر می‌کند. این موضوع صرفاً به تروریسم محدود نمی‌شود، بلکه همچنین فساد، در رابطه با ثروتهای ایران وجود دارد که آنها را به شبه‌نظامیان تقدیم می‌کند. همچنین آن را صرف کشتار و جنایت می‌کند و نیز در صنعت جنگ‌افروزی به‌کار می‌گیرد و علیه انسان و انسانیت در منطقه به‌کار می‌گیرد. و طبعاً به این نیز اکتفا نکرده، بلکه یک‌سری مسائل را گسترش داده، نژادپرستی را رواج داده و می‌خواهد از این طریق به جنگ بین فارس و عرب دامن بزند به‌رغم این‌که بزرگترین و مشهورترین علمای اسلام از فارس بودند، بزرگان علوم، ایرانی بودند که با برادران عرب شان متکامل شدند. اما این رژیم آخوندها بودند که با آمدن خودشان نژادپرستی را به این منطقه و خلقها آوردند. همچنین موضوع دیگر فرقه‌گرایی است که این جنگهای خائنانه و فرقه‌گرایانه را از جیب و حساب ثبات منطقه و مردم آن به‌راه انداخته است. درخواست سرنگونی این رژیم، صرفاً نباید در اجتماعات طرح شود، چرا که سرنگونی رژیم آخوندها امکانپذیر نیست مگر با حمایت از اپوزیسیون ایران که در مجاهدین خلق نمایندگی می‌شود از این‌رو دولتهای عربی و تمامی دولتهای اسلامی را فرا می‌خوانم که از شورای ملی مقاومت ایران حمایت کنند، از آن حمایت کنند و به آن یاری برسانند. رژیم ایران حتی اعزام حجاج را نیز رد کرده است از این‌رو، یک بار دیگر از خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی تشکر می‌کنم، از تمامی حضار تشکر می‌کنم، درودهای ویژه مردم الجزایر را به مردم ایران و مردم سوریه و تمامی خلق‌های آزاده که برای آزادی خود و رقم‌زدن سرنوشتشان مبارزه می‌کنند می‌رسانم و یک‌بار دیگر به مردم سوریه درود می‌فرستم که چیزهای بسیاری را به ما آموختند و همگی‌مان وقتی که می‌خواهیم در مورد آنها صحبت کنیم، در می‌یابیم که در برابر آنها، این مردم بزرگ که مرگ را به‌چالش کشیده‌اند، بشکه‌های انفجاری و موشکها و سلاحهای شیمیایی را به‌چالش کشیده‌اند و شبه‌نظامیان فرقه‌گرای تروریست و متعصب و بنیادگرا را رسوا و بی‌آبرو کرده‌اند و استوار و پایدار باقی مانده‌اند، کوچک هستیم. آنها خواهان آزادی‌شان و انقلابشان هستند، آنها وقتی که آتش‌بس خود را اعلام کردند، دنیا گمان کرد که انقلاب مسالمت‌آمیز و تظاهرات مسالمت‌آمیز تمام شده است، اما مردم سوریه در تظاهرات 2016 اثبات کردند که آنها مثل تظاهرات 2011 هستند و شعار دادند: خون و جانمان، فدای تو باد ای سوریه. مردم خواهان سرنگونی این رژیم هستند؛ و دیگر شعارهای انقلابی. یک‌بار دیگر از شما تشکر می‌کنم و امیدوارم که انشا الله، این گردهمایی و ملاقات را در دمشق و تهران و بیروت و در همه‌جا داشته باشیم و چنگال‌های آخوندها را ریشه‌کن کنیم و هیچ مکانی برای آنها باقی نماند. آینده هرگز از آن دیکتاتورها نیست، هر چقدر ظلم و ستمگری کنند و تشدد به‌خرج دهند، آینده هرگز از آن آنها نخواهد بود؛ و آفرین بر شما و تشکر می‌کنم و السلام علیکم.

طاهر بومدرا – رئیس پیشین حقوق‌بشر یونامی و مسئول پرونده اشرف در ملل متحد

السلام علیکم
در واقع صحبتهای زیادی در مورد انقلاب مجاهدین شنیده‌ام و برایم مایه افتخار بود که در سازمان ملل مسئول ساکنان اشرف بودم، من شاهد بودم که بسیاری از آنان دنبال اثبات خودشان در میدان بودند برای این‌که حرف را به‌عمل تبدیل کنند؛ و اینها واقعاً برای عراقی‌ها الگو و سرمشق بودند و حتی برای سازمان ملل‌متحد نیز الگو بودند. مجاهدین خلق در اشرف بودند. فرستاده سازمان ملل در عراق می‌گفت، اگر من 5نفر مشابه مجاهدین خلق داشتم، عراق را به بهشت تبدیل می‌کردم؛ و این مسأله، میزان ایمان مجاهدین خلق در اشرف و بعداً در لیبرتی را می‌رساند. من این‌را از این زاویه می‌گویم که عملاً مسئولیتی که انجام می‌دهند، یک مسئولیت ساده نیست.

خیلی از شما در مورد ولی‌فقیه صحبت کردید و من می‌خواهم این‌را اضافه کنم که ایده ولی‌فقیه در قانون اساسی رژیم ایران پدید آمد و از آن گذشته، در قانون اساسی رژیم ایران، دخالت در امور کشورهای همسایه به‌عنوان وظیفه حکومت ایران وارد شده است. وظیفه‌یی که در قانون اساسی برای حکومت ایران مشخص شده این است که ایده ولی‌فقیه در تمامی دنیا گسترش یابد و منتشر شود. این از خطرناک‌ترین مسائلی است که منطقه با آن مواجه است و مجاهدین خلق با آن به مقابله برخاسته‌اند. این حرف را من می‌زنم و من خودم در صحنه شاهد آن بودم که چگونه آنها درد و رنج می‌کشند و در درد و رنج و برای از خود گذشتن به‌عنوان فداییان، از همدیگر سبقت می‌گرفتند. برای من این شانس وجود داشت، برخی اوقات که در اشرف بودم، دیدم که طی روند خروج آنها از عراق جوانان کم سن و سال، ترجیح می‌دادند که اولویت را به بیماران و افراد مسن و سالخورده بدهند و جوانان، خودشان به مقابله با رژیم آخوندها و ایده ولی‌فقیه برخیزند.

برادران، من فکر می‌کنم که از تجربه مجاهدین خلق در عراق، می‌توان نه فقط در عراق بلکه در سوریه و در یمن و در کلیه کشورهایی که با زور و قهر و دیکتاتوریها و ولایت‌فقیه مواجهند، استفاده کرد.

نمی‌خواهم صحبتم را طولانی کنم و صبحت‌هایم را این‌طور به پایان می‌رسانم که مجاهدین خلق در عراق این حکمت را داشتند که بتوانند سازمان ملل را در سمت خودشان بیاورند و بسیاری از سفارتهای اروپایی و آمریکا را با خودشان هم‌سو کردند، این همسو کردن به‌خاطر گرفتن حق حفاظت حق و حق مقاومت بود.

درود به آنان، درود به دوستانم در لیبرتی وضعیت آنها نیاز به حمایت و پشتیبانی و انواع مساعدت‌ها، از سوی تمامی انقلابیون، چه در سوریه و یا عراق و چه بقیه کشورهای عربی را دارد. والسلام علیکم.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar