måndag 20 juni 2016

وزیر خارجه عربستان سعودی: از تحویل دهی موشکهای زمین به هوا به رزمندگان سوریه حمایت می‌کنیم

به نوشته وال استریت ژورنال عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی خواستار مداخله قاطع تر در سوریه شد.

وی گفت: ”اگر رژیم بشار اسد احساس کند می‌تواند به بن‌بست موجود ادامه دهد، هیچ انگیزه‌ای برای برداشتن گام های ضروری جهت انتقال قدرت نخواهد داشت.“

وزیر خارجه عربستان سعودی افزود: دولت ما از حملات هوایی علیه نیروهای رژیم سوریه، ایجاد منطقه پروازممنوع برای حفاظت از شهروندان و تحویلدهی موشکهای زمین به هوا به رزمندگان سوری حمایت می‌کند.

وال استریت ژورنال افزود: برخی دیپلوماتهای غربی در سازمان ملل‌متحد به‌طور خصوصی گفتند: وضعیت موجود در سوریه کارایی ندارد و اسد و متحدان وی، روسیه و رژیم ایران با احساس مصونیت عمل می‌کنند.

فرانسوا دلاتر سفیر فرانسه گفت: بحثی که در آمریکا در جریان است در سایر نقاط نیز بازتاب داشته است. سوالی که در میان سیاست سازان و دیپلوماتها می‌باشد این است که آیا دولت آمریکا به سیاست ”صبر و احتیاط “ ادامه می‌دهد یانه؟ 

برخی دیپلوماتهای وزارت‌خارجه آمریکا از این واهمه دارند که آمریکا متحدان کلیدی عرب از جمله عربستان سعودی را از خود براند. چرا که آمریکا به رژیم اسد اجازه داده از بمبهای بشکه‌ای که بدون تبعیض شهروندان اکثراً سنی را هدف قرار می‌دهد استفاده کند. سازمانهای حقوق‌بشری تخمین می‌زنند بیش از 500000 سوری در این جنگ کشته شده‌اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar