måndag 20 juni 2016

بیانیه ائتلاف ملی اپوزیسیون و نیروهای انقلابی سوریه در خصوص دیدار با خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران

روز شنبه 11ژوئن 2016 خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با گروهی از شخصیتها و مقامات مسئول و رهبران اپوزیسیون سوریه ملاقات کرد. در این ملاقات خانمها سهیر اتاسی عضو هیأت عالی مذاکرات، نغم غادری عضو هیأت عمومی و نایب‌رئیس پیشین ائتلاف، دکتر تغرید الحجلی وزیر فرهنگ در حکومت موقت قبلی، و آقایان استاد هیثم مالح رئیس کمیته قانونی در ائتلاف ملی نیروهای انقلاب و اپوزیسیون سوریه، میشل کیلو نویسنده و روزنامه‌نگار برجسته و عضو هیأت سیاسی ائتلاف، دکتر نصر الحریری دبیرکل سابق ائتلاف، غسان عبود رئیس تلویزیون اورینت، سرتیپ عبدالاله بشیر نعیمی رئیس ستاد سابق ارتش آزاد، سرتیپ مثقال بطیش نعیمی و سرتیپ مصطفی شیخ از فرماندهان ارتش آزاد سوریه و آقای احمد کامل مشاور مطبوعاتی ائتلاف شرکت داشتند.

در این دیدار خانم مریم رجوی، قهرمانیهای فرزندان خلق سوریه و به‌خصوص اهالی حلب مجروح را ستود و گفت: مردم و مقاومت ایران و انقلاب سوریه، نبردی تاریخی را علیه یک دشمن واحد یعنی آخوندهای جنایتکار حاکم بر ایران پیش می‌برند، کسانی که تمامی منطقه را با جنایتهای خود در دریایی از خون و بحران غرق کرده‌اند. آنها خود معترفند که توانایی نگه‌داشتن بشار اسد در قدرت را ندارند. اما می‌خواهند با ادامه کشتار مردم سوریه، سرنوشت فاجعه باری را که در انتظار آن به‌سر می‌برند، به عقب بیاندازند.

ائتلاف ملی سوریه سپس به ذکر بخشهایی از سخنان هیأت ائتلاف ملی سوریه در این دیدار پرداخت و نوشت:
هیثم مالح برجسته‌ترین حقوقدان در سوریه و رئیس کمیته قانونی در ائتلاف با تشکر از ایستادن مقاومت ایران در کنار مردم و انقلاب سوریه گفت: آخوندها هشتاد هزار نیروی مسلح به صحنه سوریه آورده‌اند. او در مورد حمایتهای مالی رژیم آخوندی برای جلوگیری از سرنگونی بشار اسد، سخن گفت و تأکید کرد این حمایتها نمی‌توانند مانع از سرنگونی بشار اسد و پیروزی انقلاب شوند.

خانم سهیر اتاسی عضو هیئـت عالی مذاکرات اپوزیسیون، بر همبستگی بین دو خلق و دو مقاومت تأکید کرد و گفت: به نظر ما و به نظر مردم سوریه، خانم مریم رجوی و جنبش او مردم ایران را نمایندگی می‌کنند و نه رژیم آخوندی که از هیچ کوششی برای کشتار مردم و فرزندان ما دریغ نمی‌کند. خانم سهیر اتاسی گزارشی از محاصره جنایتکارانه‌ای که بر شماری از شهرها و روستاهای سوریه اعمال می‌شود، ارائه داد.

آقای میشل کیلو عضو هیأت سیاسی ائتلاف تأکید کرد که رژیم ایران که حدود هشتاد هزار تن از نیروهای سپاه پاسداران و مزدورانش را به صحنه‌های جنگ علیه فرزندان مردم سوریه آورده، رژیمی بسیار شکننده و ضعیف و ضربه‌پذیر است و می‌داند که اگر از سوریه عقب‌نشینی کند، با بحرانهای بزرگی در داخل کشور خود مواجه خواهد بود.

دکتر نصر حریری در این دیدار گفت: رژیم ایران از این‌که در سوریه شکست بخورد به‌شدت وحشت دارد چرا که در حال حاضر با بحرانی خفه‌کننده روبه‌روست که ناشی از تلفاتش در سوریه و به‌طور خاص در حلب، است.

اعضای هیأت اپوزیسیون سوریه پیامی خطاب به مردم ایران و پیشتازان آنان که در کنار آرمانهای مردم سوریه می‌ایستند و در رنجهایشان با آنها شریکند فرستادند و از ابتکار مقاومت ایران برای اختصاص دادن مراسم افطار رمضان امسال به موضوع سوریه قدرانی کردند.

در این برنامه صدها تن از شخصیتهای سیاسی و مذهبی و فعالان سیاسی از کشورهای مختلف عربی و اسلامی و از فرانسه شرکت داشتند.

خانم مریم رجوی در سخنرانیش در این گردهمایی اعلام کرد: «ما از سوی مقاومت ایران اعلام می‌کنیم که ماه رمضان ماه همبستگی مقاومت ایران با مردم پایدار و مقاوم سوریه است باید سوریه مجروح را در برابر دیدگان خود قرار دهیم و از قهرمانیهای مردم سوریه تجلیل کنیم و آن را گرامی بداریم» .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar