tisdag 28 juni 2016

همبستگی پارلمانترها و شخصیتهای بین‌المللی با گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس

 

اما مک کلارکین -نماینده پارلمان اروپا از انگلیس

بیش از ۲۷۰ نماینده پارلمان اروپا از بیانیه‌یی حمایت کرده‌اند که در آن خواستار مشروط کردن رابطه اتحادیه اروپا با رژیم ایران به وضعیت حقوق‌بشر شده‌اند. چرا که عمیقاً نگران آمار اعدام ها، زندانی شدن افراد در ایران و رفتار با زنان هستیم. می‌باید که حقوق‌بشر داشته باشیم و ما باید این مسائل را مورد چالش قرار دهیم. ما در اینجا در پارلمان اروپا یک حمایت قوی داریم. یک گروه بزرگی از حامیان که برای این موضوع تلاش می‌کنند و امیدوار دیدن اقدامات عاجل برای حقوق‌بشر در ایران هستیم.

یان زهرادیل - نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک

حدود ۳۰۰ نماینده پارلمان اروپا نگران بی‌توجهی و سیاست مماشات اتحادیه اروپا در برابر رژیم ایران هستند. ما می‌بینیم که جامعه ایران متحول است لذا ما نباید هیچ امتیازی به این رژیم بدهیم مگر این‌که علائمی از بهبود و احترام به حقوق‌بشر، و نوعی بردباری در برابر جامعه و در برابر اپوزیسیون از خود نشان بدهد. ما می‌بینیم که اپوزیسیون در تبعید همواره فعال است و بر این نقاط ضعف رژیم انگشت می‌گذارد. ما از گردهمآیی بزرگی که توسط جنبش اصلی اپوزیسیون شامل سازمان مجاهدین خلق ایران، هدایت می‌شود مطلع هستیم که در پاریس برگزار خواهد شد و بهترین آرزو ها را برای شما داریم و امیدواریم که تعداد بسیاری در آن حضور پیدا کنند.

دکتر انور مالک - نویسنده و گزارشگر پیشین سوریه در اتحادیه عرب

مقاومت ایران، مردم سوریه را بزرگ می‌دارد و می‌گوید که در کنار مردم سوریه است و خواستار آزادی اوست و خواهان تعیین سرنوشتش و علیه استبداد است،
پیامی که مقاومت ایران خطاب به مردم سوریه داده این است که ما در کنار شما هستیم و از آزادی و دموکراسی شما حمایت می‌کنیم. طایفه‌گرایی که وجود دارد پشت آن رژیم آخوندهاست و نباید مردم ایران را مسئول آن دانست.
بدون شک این رژیم عامل اصلی بحرانهاست. وجود رژیم آخوندها در ایران فی نفسه یک بحران است. وقتی رژیمی خودش بحران است، دیگر از نقش آن و از کارهایی که انجام می‌دهد سؤال نمی‌کنیم.
من معتقدم که وجود این رژیم نه تنها خطری برای منطقه است و نه تنها خطری برای مردم مسلمان و عرب است، بلکه خطری برای کل بشریت و جهان است. این رژیم صلح جهانی را به‌خطر می‌اندازد.
فکر نمی‌کنم که هیچ نیرویی بر روی کره زمین بتواند انقلاب سوریه را به‌شکست بکشاند. هیچ نیرویی وجود ندارد که اراده خلقی را در تعیین سرنوشت و آزادی‌اش شکست بدهد، صرف‌نظر از این‌که این مردم چه ملتی باشند
هیچ نیرویی وجود ندارد که خلقی را که خواستار تعیین سرنوشتش است شکست دهد. این اصل ثابت است حتی بر مجاهدین خلق هم صدق می‌کند که در تمامی این سالیان، به‌رغم سرکوب و کشتار و تعقیب‌ها و زندان و اطلاعاتی که آنها را همه‌جا تعقیب می‌کند، اما رژیم آخوندی نتوانسته است مجاهدین خلق را از بین ببرد. این بزرگترین دلیل است که شکست‌دادن اراده آزادی غیرممکن است.

پیامم برای این گردهمایی این است که اولاً باید شرکت کنندگان این گردهمایی به کارشان ادامه دهند، به هم‌دیگر کمک کنند، همه با هم همکاری کنند و به کلیه فعالیت‌هایشان در تمامی زمینه‌ها کمک کنند تا رژیم ایران را در محاصره قرار دهند. من همچنین کلیه ملت‌های دیگر را فرا می‌خوانم، از مردم ایران که از این ستم و این استبداد و این دیکتاتوری رنج می‌کشند حمایت کنند. دیکتاتوری که بیش از حد عمر کرده و زبانه آتشش به همه ملت‌های دیگر رسیده و فکر می‌کنم که به تمام جهان خواهد رسید. فکر می‌کنم برای این روز بایستی همه با هم همبستگی داشته باشیم تا این روز به‌عنوان یک روز آزادی برای مردم ایران جاودان بماند. آزادی مردم ایران شروع نابودی تروریسمی است که کل منطقه را در برگرفته است. متشکرم.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar