tisdag 28 juni 2016

بیانیه بیش از ۳۰۰۰تن از شیوخ عشایر عراق: ما خواستار اعمال مسئولیت آمریکا و سازمان ملل به‌منظور تأمین حفاظت و امنیت لیبرتی هستیم

 دخالت‌های رژیم ایران در منطقه، به‌خصوص در عراق و سوریه، ابعاد بی‌سابقه‌یی به خود گرفته است.
در سوریه نیروهای رژیم ایران به کشتار مردم این کشور ادامه می‌دهند و در عراق دخالت‌های (رژیم) ایران هم‌چنان و به خونین‌ترین وجه ادامه دارد.

شبه‌نظامیان وابسته به این رژیم از هیچ جنایتی علیه آوارگان و کوچ‌داده‌شدگان اجباری فروگذار نمی‌کنند و خود اذعان دارند که دستورات خود را به‌طور مستقیم از جنایتکارترین مقامات تروریستی رژیم آخوندها دریافت می‌کنند.

در 29اکتبر 2015، کمپ لیبرتی محل استقرار پناهندگان عضو سازمان مجاهدین خلق ایران در بغداد توسط عوامل رژیم ایران موشک‌باران شد که در اثر آن 24تن جان باختند.

ما خواستار اعمال مسئولیت سازمان ملل‌متحد و دولت آمریکا به‌منظور تأمین و تضمین حفاظت و امنیت لیبرتی و ممانعت از حمله مجدد به لیبرتی هستیم.

ما اعضای شورای ملی عشایر عراق امضا کننده این بیاینه تأکید می‌کنیم که خلع‌ید کامل از رژیم ایران در عراق و کشورهای منطقه، تنها راه‌حل واقعی برای خاتمه‌دادن به کشتار و بحران و تروریسم در کشورهای عربی است.

ما ضمن حمایت کامل از حقوق ساکنان لیبرتی، آنان را پناهندگان سیاسی مشمول قوانین و مقررات بین‌المللی و قانون بشردوستانه بین‌المللی می‌دانیم و خواهان تحقق این موارد هستیم:
- خاتمه دادن به دخالت‌های رژیم ایران در عراق و کشورهای منطقه چرا که این دخالتها زمینه‌ساز و عامل اصلی کشتار، بی‌ثباتی و ناامنی و گسترش فرقه‌گرایی در این کشورهاست.
- تضمین حفاظت و امنیت برای ساکنان لیبرتی.

بیانیه بیش از 3000تن از شیوخ عشایر عراق در رسانه‌های عراقی و عربی بازتاب یافت.
 
 
 از جمله خبرگزاری شرق الاوسط مصر، روزنامه الاهرام مصر، روزنامه السیاسه کویت، پایگاه خبری العربیه، دنیا الوطن فلسطین، الوطن بحرین، پایگاه خبری البوابیه، پایگاه خبری ارم نیوز و میدل‌ایست آنلاین گزارشهایی در این باره درج کردند.
 

روزنامه السیاسه چاپ کویت نوشت: سه هزار تن از شیوخ عشایر (عراق) آمریکا و سازمان ملل را به حفاظت از ساکنان «لیبرتی» فراخواندند.
 


«شورای ملی عشایر عراق» طی بیانیه‌یی که ”السیاسه“ نسخه‌یی از آن را دریافت کرد، دخالت‌های رژیم ایران در منطقه را «که در عراق و سوریه ابعاد بی‌سابقه‌یی به خود گرفته» محکوم کرد، و گفت، عناصر رژیم ایران به قتل‌عام شهروندان سوری و عراقی ادامه می‌دهند و رژیم ایران دخالت‌هایش در این دو کشور را با اقدامات خونین تا بالاترین حد ادامه می‌دهد.
 
 
 


این بیانیه از سوی بیش از 3هزار تن از شیوخ عشایر عراق، تأکید می‌کند: تنها راه برای پایان دادن به این قتل‌عام در عراق و کشورهای عربی در منطقه خلع‌ید از رژیم ایران است.
 
 

پایگاه خبری تلویزیون العربیه نوشت: «مجلس (ملی عشایر) از سوی بیش از 3000تن از رهبران عشایر عراق طی بیانیه‌یی اعلام کردند: «تنها راه پایان دادن به کشتار در عراق و کشورهای عربی منطقه خلع‌ید از رژیم ایران است».
 

رهبران عشایر عراق خواهان تأمین امنیت و حفاظت ساکنان کمپ لیبرتی و خواستار اعمال مسئولیت سازمان ملل و دولت آمریکا برای تأمین حفاظت (و امنیت) لیبرتی شدند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar