måndag 27 juni 2016

وزارت خارجه آمریکا: چشم خود را بر روی حمایت رژیم ایران از تروریسم نمی‌بندیم

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید در معامله ایران‌ایر و بوئینگ چشمان خود را بر حمایت رژیم ایران از تروریسم نخواهیم بست. منتقدان در کنگره می‌گویند چنین معامله‌یی با رژیم ایران نباید صورت بگیرد. گزارشی از بخش عربی سی.ان.ان:
وزارت خارجه آمریکا درباره قرارداد خرید هواپیماهایی به‌مبلغ 25میلیارد دلار بین خطوط هوایی رژیم ایران «ایران ایر» و شرکت «بوئینگ» تأکید کرد دولت آمریکا حق فسخ قرارداد را برای خود محفوظ می‌دارد، در صورتی که مشخص بشود از رژیم ایران غیر از موارد غیرنظامی از این هواپیماها استفاده می‌کند.

جان کربی سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت: «طبق توافق هسته‌یی با رژیم ایران در صورتی‌که ما بفهمیم که شرکت به دست آورنده مجوز، از هواپیماها و خدمات برای مقاصدی غیر از پروازهای غیرنظامی استفاده می‌کند یا اگر خرید یا انتقال آن به اشخاص و گروههایی که در لیست تحریمها قرار دارند منتقل بشود، آمریکا حق لغو مجوز صدور هواپیماهای حمل مسافر و قطعات یدکی و خدمات را برای خود محفوظ نگه می‌دارد». 

وی افزود: «ما چشمان خود را بر حمایت رژیم ایران از تروریسم نخواهیم بست و ما برای برخورد با آن تدابیر یکجانبه‌یی داریم که فقط نظامی نیست بلکه اقتصادی نیز هست». 

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا افزود: «برداشتن نام ایران‌ایر از لیست تحریمها انجام شده است اما هم‌چنان که گفتم ما بدون آن‌که التزامات توافق هسته‌یی را نقض بکنیم در صورتی که بفهمیم استفاده از این هواپیماها برای کاری غیر از پروازهای غیرنظامی است حق لغو مجوز این معامله را برای خود محفوظ نگه می‌داریم».

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar