måndag 20 juni 2016

ایتالیا - رم: بیانیه اکثریت پارلمان ایتالیا در آستانه گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس ژوئن ۲۰۱۶

 
بیانیه ‌ایران - ژوئن 2016
بر خلاف بسیاری انتظارات که رژیم ایران پس از توافق اتمی رژیم ایران راه اعتدال در پیش می‌گیرد، روند اعدام و سرکوب و صدور بنیادگرایی و تروریسم توسط این رژیم تشدید شده است. در 29اکتبر 2015، کمپ لیبرتی محل استقرار اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در بغداد توسط عوامل رژیم ایران با شلیک 80 موشک مورد حمله قرار گرفت که طی آن 24نفر از ساکنان جان خود را از دست دادند و بخش بزرگی از کمپ ویران شد.

در همین مدت دخالتهای رژیم ایران در منطقه به‌خصوص سوریه ابعاد بی‌سابقه‌ای به خود گرفته و هم‌اکنون 60هزار پاسدار و مزدوران آنها به کشتار مردم سوریه مشغولند. بخش عمده پولهایی که در اثر لغو تحریم به ایران می‌رسد، صرف خرید سلاح از روسیه و دیگر منابع می‌شود. با همین سلاحها مردم سوریه قتل‌عام و همه روزه هزاران تن آواره و روانه اروپا می‌شوند. اقدامات رژیم ایران در منطقه بزرگترین کمک و زمینه‌سازی را برای گسترش داعش کرده است.

روحانی رئیس‌جمهور به‌اصطلاح معتدل رژیم در 12مارس از حضور پاسداران در سوریه و عراق تحت عنوان حفاظت از سایتهای مقدس شیعه دفاع کرد. او اعدامها را نیز اجرای حکم اسلام یا حکم قانون توصیف می‌کند.

تبعیض و سرکوب جنایتکارانه علیه اقلیتهای مذهبی و قومی و زنان ادامه دارد. طبق قوانین قرون‌وسطایی زنان در ایران از دست‌یابی به موقعیتهای رهبری کننده و قضایی و بسیاری حقوق و مشاغل محروم هستند.

با توجه به نکات فوق امضا‌کنندگان این بیانیه دولت ایتالیا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سازمان ملل و شورای امنیت و به‌ویژه دولت آمریکا را به این موارد فرامی خوانند:
-محکومیت قاطع نقض حقوق‌بشر در ایران و لزوم توقف اعدامها

-اخراج پاسداران و مزدوران رژیم ایران از کشورهای منطقه به‌خصوص سوریه و عراق

-تضمین سلامت و امنیت ساکنان لیبرتی تا خروج همه آنها از عراق

-و فراخوان به اتحادیه اروپا، آمریکا و رهبران جهان برای حمایت از طرح 10 ماده‌یی خانم مریم رجوی، برای آینده ایران که بر استقرار یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت، انتخابات آزاد، برابری جنسیتی در همه زمینه‌ها، منع هر گونه تبعیض، لغو اعدام و صلح و همزیستی در منطقه و جهان تأکید می‌کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar