onsdag 15 juni 2016

حسابهای بانکی سه هزار تن از اعضا و حامیان حزب‌الله توسط بانکهای لبنان مسدود می‌شود

بر اساس گزارش رسانه‌های عربی25خرداد95 انفجاری که در نزدیکی یکی از بانکهای منطقه حمرا مرکز بیروت را لرزاند توسط یک بسته انفجاری بود که در زیر یک خودرو کار گذاشته شده بود. اگر ‌چه این انفجار تلفاتی نداشت ولی سؤالی که مطرح است این است که در شرایط بحران در بانک مرکزی آیا این انفجار رابطه‌ای با حزب‌الله دارد؟ 

قبل از وقوع انفجاری که در یکشنبه شب گذشته روی داد روزنامه الاخبار وابسته به شبه‌نظامیان حزب‌الله بانکهای لبنانی که به‌منظور اجرای مجازاتهای آمریکا حسابهای نمایندگان و وزرای وابسته به حزب‌الله را بسته بودند را تهدید کرده بودند و بعد از آن با گذاشتن یک بسته انفجاری در پشت ساختمان بانک لبنان و المهجر پیام خود را دادند.

در گزارشی که روزنامه النهار نوشته بود آمده است ”سیاسیون می‌توانند صدای مسؤلان حزب‌الله را بشنوند که با صدای بلند می‌گویند مواجهه با مجازاتهای بانکی آمریکا کم اهمیت‌تر از مواجهه با کسانی نیست که می‌خواهند مقاومت را مورد تهاجم قرار دهند و سلاح را از آنها بگیرند و می‌توان صدای دیگرانی را هم شنید که تأکید می‌کنند در صورتی‌که صاحبان بانکها از اعمال مجازاتها دست برندارند این مواجهه حتمی خواهد بود.

در گزارش حزب‌الله همچنین در مورد لیست سیاه بانکهای لبنان نیز چنین آمده است ”بعضی از عناصر حزب‌الله از رهبری حزب خواسته‌اند تا لیست سیاه بانکداران ضد حزب‌الله مشخص شود تا تحریم شوند یا این‌که سپرده‌ها را از آنها خارج کنند تا بدین وسیله روی آنها فشار آورده شود

در همین رابطه منابع مطلع به روزنامه الشرق‌الأوسط گفته بودند بانکهای لبنان حسابهای بانکی نمایندگان و وزرای وابسته به حزب‌الله و فرزندان و همسران آنها با دلار آمریکایی را مسدود خواهند کرد و تنها خواهند توانست با لیره لبنانی با آنها معامله کنند
یک منبع در بانکهای لبنانی اعلام کرد لیست حسابهای جدید حزب‌الله و نیز حساب شرکتهای وابسته به آن از جمله بیمارستان الرسول در روزهای آینده مسدود خواهد شد. این منبع اشاره کرد حسابهایی که قرار است مسدود شود شامل 3هزار نفر از کارمندان و شرکا و همکاران حزب‌الله خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد دولت آمریکا هنوز بر مواجهه با حزب‌الله در سراسر جهان تمرکز دارد و این تمرکز فعالیتی بین‌المللی خواهد بود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar