fredag 27 maj 2016

آبِ کرمان سرطان‌زاست

نماینده رژیم از کرمان در شورای عالی استانها به بحران آب و سرطان‌زاده بودن آب در استان کرمان اعتراف کرد و گفت: «در کرمان هم‌چنان آبرسانی به مردم از طریق لوله‌های آزبست صورت می‌گیرد و این لوله‌ها هنوز از رده خارج نشده‌اند، در حالی که استفاده از این لوله‌ها موجب ابتلا به سرطان‌ می‌شود و متأسفانه با وجود این لوله‌ها آبی که باید باعث حیاط مردم کرمان شود؛ موجب ممات این مردم شده است. » 

وی تأکید کرد: «رابطه مستقیمی بین میزان بالای سرطان در کرمان و استفاده از لوله‌های آزبست وجود دارد که نشان می‌دهد؛ یکی از متغیرهایی قابل تأمل در رابطه با میزان بالای سرطان در کرمان همین لوله‌های آزبست و مواد خطرزا در آب است» .

این کارگزار رژیم افزود: «میزان املاح آب کرمان بالاتر از حد استاندارد است و می‌تواند؛ سلامت مردم را به خطر بیاندازد. علاوه بر کمبود آب، مردم کرمان با مشکلات بهداشتی نیز مواجه هستند» .

وی همچنین اعتراف کرد: «در حال حاضر حدود ۹۰۰ روستای کرمان با تانکر آبرسانی می‌شود و بیلان آب کرمان منفی است» .

آمار بالای تلفات تصادفات در کرمان
نماینده رژیم از کرمان در شورای عالی استانها همچنین با اشاره به میزان بالای تصادفات و کشته‌های تصادفات در استان کرمان گفت: «متأسفانه این استان از نظر آمار تصادفات و کشته‌های سوانح ترافیکی در رده‌های بالایی در میان استانهای دیگر قرار دارد و به‌خصوص راههای جنوب استان که مورد بازنگری قرار نگرفته است و مباحثی که در خصوص دو بانده شدن این راه‌ها مطرح بوده و انجام نشده است» .

وی زباله‌های بیمارستانی را یکی دیگر از مشکلات استان کرمان دانست و اعتراف کرد: «شورای شهر و شهرداری نتوانستند؛ زباله‌های خطرناک بیمارستانها را بی‌خطر کنند و یکی از مشکلات سلامت شهر کرمان به زباله‌های پرخطر برمی‌گردد که متولیان بهداشتی و دانشگاههای علوم پزشکی تصمیم جدی و قاطعی برای آن نگرفته‌اند» .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar