måndag 23 maj 2016

قتل یک جوان ۲۰ساله افغانی در زیر شکنجه وحشیانه مأموران خامنه‌ای در یزد

احسان الله احسانی جوان ۲۰ ساله و از مهاجرین افغانستانی در استان یزد که توسط نیروهای پلیس آگاهی دستگیر شده بود، بر اثر شکنجه‌های وحشیانه این نیروها به کما رفت و در بیمارستان فاطمه زهرا یزد جان سپرد.
دستگیری این جوان روز جمعه ۲۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری صورت گرفت و مأموران جنایت‌پیشه وی را زیر شکنجه‌های وحشیانه برای اعتراف گیری قرار دادند و پس از این‌که به‌حالت کما رفت روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت به بیمارستان منتقل ‌شد و دو روز بعد در تاریخ ۳۱ اردیبهشت در بیمارستان جان سپرد.

یدالله احسانی برادر احسان‌الله گفت:“ برادر کوچکم ۲۰ سال بیشتر نداشت. حدود ۵ ماه قبل به اتهام سرقت توسط پلیس آگاهی شهر یزد دستگیر شد ولی با مراجعه ما اعلام کردند بی‌گناه است و آزادش کردند. تا این‌که روز جمعه ۲۴ اردیبهشت‌ماه بار دیگر در خیابان دستگیر شد. پدرم تمامی پاسگاههای شهر یزد را گشت تا بالاخره فهمید در پلیس آگاهی نگهداری می‌شود. ولی اجازه ملاقات به او نداده بودند. در آنجا به پدرم گفته بودند از احسان‌الله هنگام بازداشت یک شوکر برقی کشف شده است. اما من از دوستی که همراهش بود پرسیدم و گفت شوکر نداشته، شخصی به او زنگ‌زده و گفته است بیا من شوکر دارم و برادر من هم رفته ‌است و همانجا توسط پلیس آگاهی دستگیر شده“.

برادر این جوان افغانی می‌گوید:“ برادرم یک‌بار موفق می‌شود از بازداشتگاه با پدرم تماس بگیرد و خودش با زبان خودش گفته است زیر شکنجه به هرچه نکرده بودم اعتراف کردم. گفتند اعتراف کن وگرنه می‌کشیمت“.

احسانی می‌افزاید: نشانه‌های شکنجه و ضرب و شتم بر صورت و سر برادرم پیدا بود. پدر و مادرم از پشت شیشه‌های اتاق سی.سی.یو او را دیده بودند. از همانجا پدرم کبودیهای صورتش را دیده بود و مادرم فرورفتگی کنار سرش را دیده بود“.

در نهایت صبح روز جمعه ۳۱ اردیبهشت پزشکان به این خانواده مهاجر افغانستانی خبر می‌دهند که احسان‌الله احسانی در اثر «خون ریزی مغزی و نیز پاره شدن بافت قلب ناشی از ضربات وارده» فوت کرده‌ است.

پدر و مادرم هنوز جنازه برادرم را تحویل نگرفته‌اند و شاید هیچ وقت جنازه را نبینند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar