lördag 21 maj 2016

پیشرویهای ارتش آزادی در شمال سوریه


منابعی در صحنه گفتند عناصر داعش در این شهرک متحمل تلفات و خسارت زیادی شده‌اند. این در حالی بود که رزمندگان موفق شدند یک خودرو انفجاری داعش را در اطراف شهرک شیخ ریح قبل از آن‌که به هدف برسد، منهدم کنند.
یادآوری می‌شود در روزهای گذشته ارتش آزادی موفق شده بود 4 شهرک را در این منطقه از چنگ داعش خارج سازد.

از سوی دیگر رزمندگان ارتش آزادی اعلام کردند تهاجم شبه‌نظامیان رژیم ایران به منطقه حندرات در شمال حلب را به شکست کشانده و موفق شده‌اند 18تن از آنان را در جریان یک کمین گذاری، به هلاکت برسانند.

این در حالی بود که هواپیماهای اسد و همچنین هواپیماهای روسی با بمباران این منطقه، در تلاش بودند برای عناصر روحیه باخته خود پوشش ایجاد کنند تا بتوانند خود را به جاده کاستلو برسانند.
نبردهای رزمندگان ارتش آزادی سوریه با نظامیان و شبه‌نظامیان اسد در حومه دمشق نیز جریان دارد. رژیم اسد تلاش می‌کند در این مناطق پیشروی کند اما با مقاومت رزمندگان مواجه می‌شود.

در جریان تهاجم شکست خورده نظامیان و شبه‌نظامیان اسد به شهرک خان شیخ در حومه غربی دمشق، دو سرکرده شبه‌نظامیان و یک افسر اسد با درجه سرتیپی کشته شدند
دفتر مطبوعاتی مشترک در غوطه غربی از کشته شدن بیش از دهها تن از عناصر اسد از جمله یک افسر که تلاش می‌کردند با تهاجم به مواضع رزمندگان، بر جاده سلام- دمشق - قنیطره مسلط شوند، خبر داد.

رزمندگان همچنین تهاجم نظامیان اسد به این منطقه را که از دو محور صورت گرفت درهم‌شکسته و تلفات و خسارتهای فراوانی به آنها وارد کردند. این درحالیست که درگیریها در اطراف خان شیخ ادامه دارد و نظامیان اسد در پادگان تیپهای 121 و 68 و همچنین پادگان لشکر 137 این شهرک و اطراف آن را موشک‌باران می‌کنند.

از سوی دیگر، نظامیان اسد سومین تهاجم خود در چند روز گذشته علیه شهر داریا در حومه غربی دمشق را انجام دادند. نظامیان جنایتکار اسد ابتدا شهر را با بیش از 10 موشک زمین به زمین و توپخانه سنگین هدف قرار دادند. 
رزمندگان اعلام کردند تهاجم دشمن را درهم‌شکسته و بیش از 15تن از آنان را کشته و یک تانک تی 72 را منهدم کرده‌اند.

رزمندگان، یک روز قبل نیز تهاجم نظامیان اسد را متوقف کرده و یک خودرو نظامی آنها را منهدم کرده بودند. علاوه بر این شماری از عناصر دشمن را نیز از پای درآورده بودند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar