lördag 28 maj 2016

عادل الجبیر: قاسم سلیمانی تحت پیگرد بین‌المللی قرار دارد

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان حضور پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قد‌س در فلـوجه را محکوم کرد. وی که با روسیا الیوم مصاحبه می‌کرد گفت: «قاسم سلیمانی تحت پیگرد بین‌المللی قرار دارد» .
بیشتر بخوانید:
6خرداد 95 - عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو با همتای روسی خود، نسبت به دخالتهای رژیم ایران در کشورهای منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت: «ما با روسیه در مورد اقدامات تحریک‌آمیز رژیم ایران و دخالتهای این رژیم در امور داخلی کشورهای همسایه صحبت کردیم» .
وی در این کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد مرحله انتقالی بایستی بدون اسد باشد و اختیارات بایستی به هیأت انتقالی حاکمیت منتقل شود. وزیر خارجه عربستان گفت: بشار اسد 400هزار نفر از مردم سوریه را کشته و 12 میلیون نفر را آواره و سوریه را نابود کرده است.

لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: روابط بین رژیم ایران و کشورهای عضوشورای همکاری خلیج فارس بایستی بر اساس قوانین بین‌المللی باشد» .

وی همچنین در مصاحبه با شبکه روسی «راشا تودی» در پاسخ به سؤال خبرنگار این شبکه که گفت: «نظرتان درباره اخبار حضور اخیر فرمانده سپاه قدس ایران در نزدیکی فلوجه چیست» گفت: «کاملا منفی است. ریاض حضور قاسم سلیمانی در بغداد را کاملاً منفی می‌داند» . 
وزیر خارجه عربستان افزود: «سپاه قدس در سوریه با مردم سوریه می‌جنگند و در عراق هم همینطور. سپاه اقدامات تخریبی در همه جای دنیا انجام می‌دهد. آنچه سلیمانی و سپاه در عراق انجام می‌دهند از نظر عربستان مردود است» .
وی در ادامه گفت که «قاسم سلیمانی و سپاه قدس در لیست سیاه تروریستی هستند» . 
عادل الجبیر در این مصاحبه تأکید کرد: «ایران نباید در امور داخلی کشورهای عربی دخالت کند یا شبه‌نظامیان طائفی را در کشورهای عربی حمایت کند. این، سبب افزایش فتنه طائفی می‌شود و به امنیت و ثبات منطقه کمک نمی‌کند» .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar