söndag 22 maj 2016

انتقال مجدد جعفر عظیم‌زاده به زندان

در پی وخامت حال زندانی سیاسی جعفر عظیم‌زاده دبیر هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران که 24روز در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برد. این زندانی سیاسی شب گذشته اول خرداد ماه با محافظت سه مأمور زندان، در پی تشدید وخامت حالش به‌ویژه بابت نارسایی شدید کلیه از زندان اوین ، بدون درخواست وی، ابتدا به بیمارستان طالقانی و سپس به‌علت نداشتن بخش ارولوژی در آن بیمارستان، پس از دوساعت بلاتکلیفی، به بیمارستان تجریش انتقال یافت.
از آنجائیکه جعفر عظیم‌زاده در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برد، به مخالفت با دستور تزریق سرم برخاست و اجازه نداد عوامل رژیم اعتصاب‌غذایش را بشکنند.

وی به مأموران رژیم گفت: «پس از بحرانی شدن وضعیت کلیه‌ام به بهداری زندان مراجعه کردم اما مسئولان زندان دستور انتقال مرا به بیمارستان صادر نمودند. لذا اگر می‌توانید تشخیص و درمان را بدون شکستن اعتصاب غذایم، ادامه دهید». 

اما دژخیمان خامنه‌ای بدون توجه به وخامت جسمی این زندانی سیاسی وی را مجدداً به بند هشت زندان اوین بازگرداندند.

بنا‌ به گفته شاهدین، این زندانی سیاسی به‌رغم ضعف شدید جسمی و لاغری هم‌چنان بر خواسته‌اش که لغو احکام امنیتی از پرونده‌های کارگران و معلمان و فعالان اجتماعی است، پافشاری می‌کرد.

حاجیلو معاون جنایتکار جعفری دولت‌آبادی دادستان رژیم در تهران در مورد اعتصاب‌غذای جعفر عظیم‌زاده گفته است: «به جهنم می‌خواهد بخوره بخوره، نمی‌خواهد بخوره نخوره دیگه کوتاه نمی‌آییم. حتی اگر هم بمیره ما اصلاً مشکلی نداریم». 
زندانی سیاسی جعفر عظیم‌زاده هنگام انتقال به بیمارستان به همبندیهای خود گفته بود به هیچ‌وجه حاضر به شکستن اعتصاب‌غذایش نخواهد بود و از پذیرفتن سرم خودداری خواهد کرد و تنها با عملی شدن خواستهایش به اعتصاب‌غذا پایان خواهد داد. خواسته زندانی سیاسی جعفر عظیم‌زاده برداشته شدن اتهامات اقدام علیه امنیت و آزادی تشکلهای مستقل صنفی معلمان و کارگران است. 
بنا‌ به گزارشهای منتشر شده، وضعیت جسمی این زندانی سیاسی در بیست و چهارمین روز اعتصاب‌غذا و طی ۲ روز گذشته رو به وخامت شدید گذاشته بود اما بازجویان وزارت بدنام اطلاعات آخوندی، از رسیدگی به خواسته‌های وی و انتقال این زندانی سیاسی به بیمارستانهای خارج از زندان خودداری می‌کردند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar