måndag 23 maj 2016

هشدار سوریه نسبت به طرح تجزیه این کشور توسط روسیه و رژیم ایران

ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه در ژنو به روزنامه الشرق‌الأوسط گفت: طرحهایی وجود دارد تا سوریه را تجزیه کرده و منطقه‌یی برای علویها ایجاد کنند. این طرح روسی در هماهنگی میان مسکو و رژیم تهران ایجاد شده و هدف آن ایجاد ناآرامیهای بزرگ در سوریه و ریشه‌کنی انقلاب و تقسیم سوریه به چند ایالت است.

او اضافه کرد: این طرح اجازه خواهد داد علویها در شمال سوریه منطقه‌یی داشته باشند، منطقه شمال غرب حلب هم برای کردها در نظر گرفته شده است.

نبردهای غوطه شرقی در حومه دمشق

درگیریها در غوطه شرقی دمشق به‌دنبال تهاجم نظامیان اسد برای اشغال این مناطق هم‌چنان ادامه دارد. رزمندگان مناطقی را از دشمن بازپس گرفتند.

رزمندگان اپوزیسیون سوریه موفق شدند بعد از آن‌که نظامیان جنایتکار اسد با نقض مستمر آتش‌بس مناطقی را در غوطه شرقی اشغال کردند، مجدداً این مناطق را بازپس بگیرند. رزمندگان شهرک بزینه و مزارع اطراف آن را در جنوب غوطه از دشمن بازپس گرفتند.

منابعی در صحنه از کشته و زخمی شدن شماری از عناصر اسد در جریان گلوله‌باران مواضعشان توسط رزمندگان، خبر دادند. رزمندگان، پایگاههای نظامیان اسد در جبهه باله و مزارع حرستا قنطره را گلوله‌باران کردند.

در این میان، نظامیان اسد تلاش می‌کردند در منطقه مرج پیشروی کنند و همزمان شهرک نشابیه و اطراف حضرمه را به‌شدت توپ‌باران می‌کردند که در نتیجه، چند تن از شهروندان زخمی شدند.

از سوی دیگر نظامیان اسد تهاجم نظامی خود علیه شهرک خان شیح در حومه غربی دمشق را افزایش دادند و این شهر را با بیش 50 بشکه انفجاری هدف قرار دادند. همزمان با بمباران هوایی، توپخانه اسد نیز از سمت پادگان گردان 100 و 37 این شهرک را گلوله‌باران کردند. در جریان درگیریهای شدیدی که رویداد، رزمندگان توانستند شماری از عناصر و شبه‌نظامیان اسد را از پای درآورند.

اما در داریا نیز فعالان گفتند، نظامیان اسد با چندین موشک زمین به زمین این شهر را زیر آتش گرفتند که در اثر آن تعدادی از شهروندان قربانی شدند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar