onsdag 25 maj 2016

هشدار یونسکو: کودکان مهاجر پنج بار بیشتر با خطر محرومیت از آموزش روبه‌رو هستند

یونسکو ، سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل‌متحد می‌گوید، کودکان مهاجر ۵ بار بیشتر از دیگران در معرض خطر محرومیت از آموزش قرار دارند.

در گزارش مشترکی که از سوی یونسکو و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان متحد منتشر شد، گفته شده نزدیک به ۹ درصد کودکان در جهان از آموزش محروم هستند اما این رقم در مورد کودکان مهاجر به ۵۰ درصد می‌رسد. 
بر مبنای این گزارش، رقم نوجوانان محروم از آموزش در جهان هم به ۱۷ درصد می‌رسد اما این رقم در مورد نوجوانان مهاجر به ۷۵ درصد برآورد شده است.
فیلیپو گراندی، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، در بیانیه‌یی تأکید کرده است که کودکان مهاجر همانند تمامی کودکان دیگر جهان، حق آموزش را دارند و این مسأله اهمیت دارد که کودکانی که به‌دلیل جنگ و خشونت آواره شده‌اند، به فراموشی سپرده نشوند.
کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل‌متحد از کشورها و نهادهای کمک کننده درخواست کرده است که کودکان و نوجوانان مهاجر را در سیستم آموزشی کشورهای میزبان جذب کنند. 
بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد، رقم متوسط کودکان مهاجر که به مدرسه ابتدایی می‌روند در کشورهای مختلف یکسان نیست. 
در بخش آموزش متوسطه، شمار نوجوانان آموزش دیده بین ۱۲ تا ۱۷ سال در کشورهای مانند کنیا، پاکستان و بنگلادش به ۵ درصد می‌رسد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar