fredag 27 maj 2016

واژگون شدن کشتی حامل پناهجویان با ۱۰۰ کشته

به گزارش گارد ساحلی ایتالیا، کشتی حامل پناهجویان با بیش از 650 مسافر در نزدیکی سواحل لیبی تعادل خود را از دست داده و واژگون شده است.

پیشتر شمار قربانیان این حا‌دثه 5تن اعلام شده بود. اما این‌که گارد ساحلی ایتالیا می‌گوید که فقط توانسته 562 مسافر را نجات دهد. اما شمار زیادی از مسافران این کشتی مفقود هستند.

فرمانده عملیات نجات درباره لحظه حادثه می‌گوید: «فریاد زدم، از بلندگوها و همه امکاناتم استفاده کردم تا به آنها بگویم به ما گوش کنند، همان‌طور نشسته بمانند، به ما اعتماد کنند و این‌که ما همه آنها را نجات می‌دهیم، اما کافی نبود. سرنشینها تکان می‌خوردند، توی آب می‌پریدند، هرچه ما بیشتر نزدیک می‌شدیم آنها هم بیشتر در آب می‌پریدند و شنا می‌کردند، ناچار بودیم آنها را از آب نجات بدهیم». 

با فرا رسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا شمار پناهجویانی که تلاش می‌کنند از طریق دریا خود را به اروپا برسانند، افزایش یافته است. به گفته گارد ساحلی ایتالیا تنها در روز پنجشنبه 6خرداد ماه در طول ۲۲ عملیات، ۴۱۰۰ نفر نجات داده شده‌اند.

بر اساس آمار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل‌متحد از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون نزدیک به ۳۸ هزار نفر از طریق دریا خود را به ایتالیا رسانده‌اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar