lördag 21 maj 2016

نگرانی اتحادیه اروپا نسبت به محکومیت زندانی سیاسی نرگس محمدی

اتحادیه اروپا طی بیانیه‌یی نسبت به محکومیت ده سال زندان، زندانی سیاسی نرگس محمدی ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است: «محکومیت اخیر خانم نرگس محمدی، مدافع حقوق‌بشر در ایران به ده سال زندان نگرانی وسیعی به‌وجود آورده است. خانم نرگس محمدی به شیوه مسالمت‌آمیز برای بهبود حقوق‌بشر و حقوق زنان در ایران و برای لغو تدریجی مجازات اعدام فعالیت می‌کرد.

حق ابراز نظر غیرخشونت‌آمیز شیوه‌یی است در مرکز اصلی اعلامیه جهانی حقوق‌بشر و میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، که رژیم ایران هم بخشی از آن است.

اتحادیه اروپا همچنین از مقامهای رژیم ایران مصرانه می‌خواهد که شرایط سلامتی روبه وخامت این زندانی سیاسی را در نظر بگیرند» .

بیشتر بخوانید:
پیشتر سامانتا پاور نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل‌متحد در توئیت خود، خواستار آزادی زندانی سیاسی نرگس محمدی شده بود. 

در این توئیت حکم 10سال زندان، نرگس محمدی وحشتناک خوانده شده و آمده است مدافع حقوق‌بشر در ایران نرگس محمدی به ناحق زندانی شده است و باید او آزاد باشد. در عوض، او را به زندان بیشتری محکوم کردند.
خاطرنشان می‌شود کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت نیز طی اطلاعیه‌یی به جامعه جهانی برای لغو حکم ظالمانه علیه خانم محمدی و آزادی فوری او فراخوان داد.

همچنین کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران حکم دژخیمان قضاییه رژیم زن‌ستیز آخوندی علیه خانم نرگس محمدی را قویاً محکوم می‌کند. محکومیت ظالمانه خانم محمدی به ۱۰سال حبس صرفاً مبین ضعف و تزلزل و وحشت رژیم آخوندی است که آن را در مقابل کمترین اعتراض و مخالفتی به‌شدت آسیب‌پذیر کرده است.

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت سکوت جامعه جهانی در مقابل موج اعدام و سرکوب و دستگیریهای خودسرانه و مجازاتهای قرون‌وسطایی توسط رژیم آخوندی را قویاً تقبیح کرد و مجامع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر، حقوق زنان و به‌خصوص کمیسر عالی حقوق‌بشر، گزارشگر ویژه ملل‌متحد درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران، گروه کار بازداشتهای خودسرانه، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور خشونت زنان و دیگر ارگانهای ذیربط را به اقدام فوری و مؤثر برای لغو حکم قضاییه آخوندی علیه خانم محمدی و آزادی فوری و بی‌قید و شرط او فراخواند.

همچنین عفو بین‌الملل روز پنجشنبه 30اردیبهشت طی بیانیه‌یی حکم16سال زندان، زندانی سیاسی نرگس محمدی را محکوم کرد و شدیداً به آن اعتراض کرد و آن را حمله همه‌جانبه به مدافعان حقوق‌بشر دانست.
در این بیانیه با عنوان «حکم ۱۶ سال حبس مدافع حقوق‌بشر با بیماری جدی نشان از سرکوب همه‌جانبه در ایران» دارد، آمده است: «حکم شوک‌آور ۱۶ سال حبس برای نرگس محمدی مدافع برجسته حقوق‌بشر که از چند بیماری جدی و مزمن رنج می‌برد، یک حمله همه‌جانبه به مدافعان حقوق‌بشر در ایران است. این حکم نشان‌ می‌دهد که چگونه رژیم ایران از سیستم قضایی به‌عنوان یک ابزار برای سرکوب استفاده می‌کند».

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar