lördag 21 maj 2016

شورای همکاری خلیج فارس ورود کالاهای ساخت رژیم ایران به سعودی و بحرین را ممنوع اعلام کرد

شورای همکاری خلیج فارس ممنوعیت ورود کالاهای ساخت رژیم ایران را به عربستان سعودیو بحرین تصویب کرد.

روزنامه سعودی «عکاظ» 30اردیبهشت95 نوشت: اتاق بازرگانی و صنعت بحرین، بخشنامه‌یی از دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس دریافت کرد که در آن بر ممنوعیت ورود همه کالاهای ساخت رژیم ایران به بحرین یا عبور آن‌ها به‌صورت ترانزیت از عربستان سعودی، تأکید شده است.

به نوشته العربیه شمار زیادی از کاربران در خلیج فارس و در کشورهای عربی در شبکه‌ اجتماعی توییتر، از این تصمیم اعلام حمایت کردند و خواستار تحریم گسترده‌تر کالاهای ساخت رژیم ایران شدند.

این تصمیم در پی تنش در روابط میان خلیج فارس و رژیم ایران گرفته شده است. حمله لباس شخصیهای خامنه‌یی به نمایندگی‌های دیپلوماتیک سعودی در تهران و مشهد این تنش را دامن زد و باعث قطع روابط شماری از کشورهای عربی از جمله سعودی و بحرین با رژیم ایران شد. برخی دیگر از کشورهای عربی هم سطح مناسبات خود را با رژیم ایران کاهش دادند.

بیشتر بخوانید:

عربستان ورود کالاهای رژیم ایران را ممنوع کرد

عربستان سعودی ورود کالاهای رژیم ایران از طریق بحرین به این کشور را ممنوع کرد.
ابراهیم شمری، سخنگوی اتاق صنایع و بازرگانی بحرین روز چهارشنبه 29اردیبهشت 95 گفت: «اتاق صنایع و بازرگانی بحرین توسط دبیر شورای همکاری خلیج فارس مطلع شده که عربستان ورود کالاهای رژیم ایران از طریق بحرین را ممنوع کرده است» .

وی افزود: «این ممنوعیت همچنین شامل صادرات محصولات رژیم ایران از طریق عربستان هم می‌شود... » .

افشای بزرگترین شبکه جاسوسی رژیم آخوندی در عربستان

سرتیپ مهندس بسام زکی بن عطیه از افسران سازمان آگاهی عربستان، اطلاعاتی تازه از بزرگترین شبکه جاسوسی برای رژیم ایران در خاک سعودی فاش کرد. دست‌کم ۳۰ تن از اعضای این شبکه از شهروندان سعودی هستند.

به گزارش العربیه… وی طی سمیناری با عنوان ”تروریسم و گروه‌های تروریستی.. چالشها، خطرها و مقابله با آن‌ها“ گفت: «شبکه جاسوسی از سوی سفارت رژیم ایران در ریاض و با نظارت خامنه‌ای و سپاه پاسداران اداره می‌شد. … هشت شهر عربستان، به صحنه فعالیت این شبکه جاسوسی تبدیل شده بودند که اعضای آن هم‌اینک در حال محاکمه شدن هستند.

این مقام عربستان گفت شبکه بزرگ جاسوسی، به سه شبکه کوچکتر تقسیم می‌شد. این شبکه ۶۴ پرونده اطلاعاتی حاوی گزارش‌های نظامی، امنیتی و غیرنظامی را از ۷ بخش مختلف، به ایران منتقل کرده است.

بنا‌ به این گزارش سفارت رژیم ایران در عربستان، نیروهای این شبکه‌ را جذب و سازماندهی کرده بود.

سرتیپ بن عطیه گفت تروریسم رژیم ایران علیه عربستان، چند وجهی است که یکی از وجوه آن، جاسوسی است بسام زکی افزود: هدف قرار دادن عربستان و تبدیل آن به محلی پر تنش، برای تهران یک هدف مقدس است» .

عربستان: به رژیم ایران اجازه نمی‌دهیم، فریضه حج را به سیاست آلوده کند

عربستان در جلسه هیأت وزیران به ریاست ملک سلمان بن عبدالعزیز، تلاشهای رژیم ایران با هدف ایجاد مانع بر سر راه حضور زائران ایرانی در مناسک حج و بهره‌برداری سیاسی از آن را محکوم کرد.

به گزارش العربیه عربستان تأکید کرد تمام توان مادی و انسانی خود را برای امنیت و راحتی مراسم حج عمره بکار خواهد برد و مسئولیت عدم شرکت زائران ایرانی در مناسک امسال فقط به عهده مقامهای رژیم ایران است و آنها در مقابل خدا و جهانیان جوابگو خواهند بود.

بنا‌ به این گزارش هیأت وزیران سعودی تأکید کرد: «رهبری، دولت و مردم سعودی از تمامی زائران مناسک حج از هر ملیتی استقبال می‌کنند و مانع حضور هیچ مسلمانی در سرزمین مقدس نمی‌شوند.

هیأت وزیران همچنین پایبندی این کشور را به اجلاس سازمان ملل‌متحد تحت عنوان 'صلح و امنیت بین‌المللی: تعهد جدید به صلح' اعلام کرد، و گفت که این کشور از هیچ تلاشی برای همکاری با کشورهای جهان برای دستیابی به خیر و صلاح بشری و تداوم کمکهای انسان‌دوستانه سیاسی و اقتصادی، و میانه‌روی و عدالت فروگذار نخواهد کرد» .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar