söndag 22 maj 2016

جعبه‌های سیاه هواپیمای مصری در عمق ۳هزار متری مدیترانه

عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر گفت: احتمال وجود تمامی فرضیه‌ها در رابطه با سقوط هواپیمای ایرباس مصر وجود دارد. وی اضافه کرد: مشخص کردن علت سقوط به زمانی طولانی نیاز دارد ولی نمی‌توان واقعیتهای آن را مخفی نگاه داشت.

امشب یکشنبه دوم خرداد یک کشتی متعلق به نیروی دریایی فرانسه به محل جعبه‌های سیاه هواپیما خواهد رسید که مجهز به دستگاههای پیشرفته است تا با استفاده از شناورهایی که دارد سیگنالهای جعبه‌های سیاه را باسیستم کنترل از راه دور دریافت کند. تیم های نجات نگران آن هستند این دستگاهها نتوانند سیگنالهای دو جعبه سیاه را دریافت کنند چرا که عمق دریا در این منطقه بیش از 3000 متر است.

جزئیات سقوط هواپیمای مصری

روزنامه نیویورک تایمز به‌نقل از یک گشت هوایی نوشت در مورد سقوط هواپیمای مصری سناریو های مختلفی وجود دارد. هواپیمای مصری تا ساعت یک و 48دقیقه صبح روز جمعه در مسیر عادی خود در حال پرواز بود. در ساعت ۲.۲۶ دقیقه در کابین خلبان باز شد. به‌دنبال آن در یکی از روشویی‌ها دود دیده شد و تمامی حسگرهای هواپیما شروع به‌کار کردند. گشت هوایی اضافه می‌کند دود ناشی از آتش‌سوزی نبوده است بلکه شاید به‌دلیل گرم شدن دستگاههای هواپیما بوده باشد که حسگرها آن را به‌عنوان دود تشخیص داده‌اند.

در ساعت ۲.۲۷ دقیقه صبح جمعه این هواپیما حریم هوایی یونان را ترک کرده است. در این زمان تیم کنترل هوایی یونان تلاش کرده است که با هواپیمای مصری تماس بگیرد ولی موفق نشد. سپس دستگاههای کنترل هواپیما از کار افتاد و از ارتفاع 37هزار پایی به 15 و 9هزار پا سقوط کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar