torsdag 26 maj 2016

مخالفت دادستانی آمریکا با آزادی رضا ضراب

دادستان آمریکا اعلام کرد که با آزادی رضا ضراب به قید وثیقه ۵۰ میلیون دلاری تا زمان محاکمه مخالفت کرده است. دادستانی آمریکا در این خصوص اعلام کرد: «از آنجا که رضا ضراب دارای اموال و دارایی‌های هنگفتی است، احتمال دارد بگریزد. » 

این دلال رژیم در تاریخ 2فروردین‌ماه در ایالت فلوریدای آمریکا دستگیر شد. وی متهم است میلیونها دلار تجارت با رژیم ایران داشته و تحریمها را زیر پا گذاشته است. به گفته مقامهای قضایی آمریکا یکی از کارمندان رضا ضراب به نام کامیلیا جمشیدی و همچنین یکی از مقامهای بانک ملت به نام حسین نجف زاده نیز به همدستی با او متهم شدند. مقامهای قضایی آمریکا می‌گویند رضا ضراب به کمک شبکه‌یی از شرکتهایی که در ترکیه و امارات متحده عربی داشته است در فاصله سالهای 2010 تا 2015 به انتقال غیرقانونی پول به ایران دست می‌زده است.

وکلای رضا ضراب هفته گذاشته از یک قاضی فدرال در منهتن درخواست کرده بودند که این دلال رژیم را با قید وثیقه ۵۰ میلیون دلاری آزاد و تحت بازداشت خانگی قرار گیرد.

در مقابل مقامات دادستانی آمریکا ضمن مخالف با این درخواست گفته‌اند، آنچه به‌عنوان وثیقه رضا ضراب پیشنهاد شده است، تلاشی است برای استفاده از دارایی‌ها هنگفت او جهت سرپوش گذاشتن بر خطر احتمالی فرار اوست.

دادستانها اضافه کرده‌اند، رضا ضراب پیشتر اطلاعات گمراه کننده‌ای در خصوص میزان واقعی دارایی‌هایش به مقامات آمریکایی ارائه کرده است.

این دلال رژیم در اولین جلسه دادرسی در شهر نیویورک اتهام‌ها علیه خودش در خصوص معاملات میلیون دلاری برای نقض تحریم‌های ایران را رد کرده بود.

رضا ضراب یکی از همدستان بابک زنجانی است که در ترکیه میلیاردها دلار معاملات غیرقانونی برای رژیم ایران انجام داده بود. رضا ضراب در سال 1392 نیز در جریان یک پرونده فساد مالی در ترکیه بازداشت شده بود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar