fredag 27 maj 2016

خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، تهدیدی جدی برای رشد جهانی

رهبران گروه 7 شامل آمریکا، کانادا، انگلستان، ایتالیا، آلمان، فرانسه و ژاپن که در ژاپن گردهم آمده بودند، طی بیانیه‌یی اخطار دادند که خروج انگلستان از اتحادیه اروپا می‌تواند روند رو به رشد تجارت جهانی را معکوس کند. در این بیانیه مهمترین چالشهایی که اقتصاد و امنیت جهانی با آن مواجه است تشریح شده است.

شایان ذکر است که رفراندوم بقای انگلستان در اتحادیه اروپا روز 23ژوئن برگزار می‌شود و مردم این کشور باید تصمیم بگیرند که آیا در اتحادیه اروپا بمانند، یا از آن جدا شوند. دیوید کامرون، نخست‌وزیر این کشور معتقد است که انگلستان باید جزیی از اتحادیه اروپا باشد و به نظر می‌رسد شمار طرفداران ماندن در اتحادیه اروپا بیش از دیگران است.

کشورهای گروه 7 رشد اقتصاد جهانی را یک اولویت فوری معرفی کردند و قول دادند که مشترکاً در این زمینه همکاری خواهند کرد. این گروه به خطرات عمده‌یی که رشد جهانی را تهدید می‌کند، از جمله تهدید ناشی از حملات تروریستی و افراط گرایی برای نظم بین‌المللی، رسیدگی کند. سران این کشورها همچنین قول دادند که از کاهش ارزش واحدهای پولی خود برای قرار گرفتن در موقعیت بهتر برای رقابت خودداری کنند.

در بیانیه پایانی گروه۷ بحران مهاجرت اروپا 'یک چالش جهانی که نیازمند واکنشی جهانی است' توصیف شده که محتاج افزایش کمک نهادهای مالی بین‌المللی و مساعدت مالی کشورهاست.

شایان ذکر است موج آوارگان به اروپا این منطقه را با چالشی جدید مواجه کرده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar